Poradenství 

Ohlédnutí za konferencí Dreamforce a osm novinek, které budou hýbat světem Salesforce v roce 2020

Přes 170 tisíc účastníků se v listopadu sjelo do San Francisca na největší technologickou konferenci na světě Dreamforce. Kdo už měl příležitost se této akce zúčastnit, dobře ví, že tohle není běžná konference. Je to dokonale orchestrovaná přehlídka technologických novinek a vůbec toho nejlepšího, co Salesforce, jeho partneři a zákazníci po celém světě mohou nabídnout. My jsme byli u toho! A shrnuli jsme pro vás 8 klíčových novinek Salesforce pro rok 2020.

8 novinek, které v roce 2020 ovlivní Salesforce

  1. Customer 360 Truth
    Zákazník jako středobod zájmu je klíčovým tématem pro Salesforce již několik let a přidané funkcionality zdokonalují integraci všech komunikačních kanálů a datových toků. Cílem Customer 360 je umožnit firmám přistupovat k zákazníkům individuálně a jednoduše jim poskytovat tu nejlepší zákaznickou zkušenost – a to jak v segmentu B2C, tak i B2B. Přívlastek Truth odkazuje k původnímu Single-Source-Of-Truth, což je koncept zavedený pro Salesforce CRM jako jediné platformy, kde společnosti mohou zaznamenávat a sledovat vše, co se děje, a tvoří tak hub všech aktivit. Customer 360 Truth spojuje data ze Sales, Service, Marketing a Commerce cloudů se systémy třetích stran (např. SAP, Google Analytics, AWS, …) za pomoci Salesforce ID, které je unikátní pro každého zákazníka. Integrace systémů třetích stran je zajištěna MuleSoft Anypoint Platform, konektorem, který na základě API umožní připojit jakoukoliv aplikaci, datový tok nebo zařízení. Součástí nové funkcionality je Privacy and Data Governance balíček vyvinutý pro ochranu zákaznických dat v souladu s GDPR. Společnosti tak mohou zákaznická data správně klasifikovat, komunikovat se zákazníky dle jejich preferencí a s daty nakládat v souladu s legislativními regulacemi.
  2. Tableau a Customer 360 Analytics
    Akvizice Tableau v červnu 2019 byla jedním z větších nákupů Salesforce posledních let, nicméně až doteď Salesforce neodkrylo příliš detailů ze svých plánů. Tableau je analytická platforma zaměřená na vizualizaci dat, která ve spojení se Salesforce Einstein Analytics vytváří silné duo pro analýzu a zobrazení dat v dynamickém uživatelském rozhraní. Na Dreamforce jsme měli možnost shlédnout demo této očekávané integrace, aktuálně plánované pro Enterprise zákazníky a umožňující analýzu v mžiku mrknutí oka, a Einsteinových otázek a odpovědí, kdy uživatel napíše otázku a ihned na ni dostane odpověď.
  3. Einstein & Einstein Voice
    Umělá inteligence hýbe dnešním světem technologií a Salesforce tomu není výjimkou. Einstein doporučení a analýzy jsou již dostupné ve všech Salesforce cloudech a letos na Dreamforce došlo k představení hlasem ovládaného asistenta typu Alexa nebo Google assistant s názvem Einstein Voice. Einstein Voice je primárně zaměřený na pracovní prostředí a měl by uživatelům umožnit vývoj vlastních aplikací pomocí Einstein Voice Skills Builder.V průběhu dema jsme se tak stali svědky telefonického rozhovoru do autopůjčovny mimo otevírací dobu, kdy Einstein zařídil prodloužení zápůjční doby přes víkend a upgrade vozu, a to zcela bez asistence lidské síly. Salesforce vkládá do umělé inteligence a technologií na rozpoznání hlasu velké naděje, nezbývá než sledovat, co přinese v blízké budoucnosti.
  4. Strategická partnerství: Apple, Microsoft a AWS
    Globální firmy nestaví bariéry, ale naopak oslavují spolupráci. První novinkou je integrace Amazon Web Services se Salesforce Service Cloudem, v rámci kterého budou call centra řízená přes Service Cloud automaticky využívat Amazon Connect pro sledování, nahrávání a transkript telefonních rozhovorů. V rozhovoru Marca Benioffa s Timem Cookem se prohloubilo partnerství obou firem ohlášené v roce 2018. Oba lídři se shodují v důrazu na spolupráci globálních firem při podpoře zákaznické zkušenosti, ruku v ruce s ochranou dat a bezpečností. Trailhead GO, redesign Salesforce mobilní aplikace přímo pro iOS, a umožnění vývoje uživatelských iOS aplikací na Salesforce platformě je jen důkazem trvající spolupráce. Poslední velkou novinkou je partnerství s Microsoftem, nově poběží Salesforce Marketing Cloud na Microsoft Azure. Marketing Cloud momentálně operuje na vlastních data centrech, která v průběhu roku 2020 přesune právě na Azure. Tato integrace také zahrnuje spojení Sales a Service Cloudu s Microsoft komunikačním nástrojem Teams pro ještě lepší spolupráci a sdílení dat.
  5. Salesforce Mobile App
    Mobilní aplikace se dočkala nejen úprav v UX designu na vlně Lightning platformy, ale především nových funkcionalit pro iOS uživatele. Pokročilá analýza dat je nově umožněna přímo v aplikaci, a to díky integraci Einsteina. Uživatelé se obejdou bez klikání a mohou vytvářet nebo měnit záznamy jen hlasovými pokyny za použití Einstein Voice Assistant. Novinkou jsou také Siri shortcuts a Face ID, zabezpečující ještě lepší bezpečnost dat.
  6. Salesforce Evergreen
    Salesforce Evergreen je novinkou na Customer 360 platformě a slouží k vývoji moderních aplikací a tvorbu unikátních zákaznických zkušeností s využitím Salesforce dat. S Evergreenem se zvyšuje produktivita vývojářů, kteří mohou využít templatů pro vývoj aplikací, funkcí a mikro služeb a open standards jako např. Kubernets.
  7. Salesforce DataMask
    Nový nástroj Data Mask zajišťuje ochranu dat při vývoji, konfiguraci a testování Salesforce sandbox prostředí. Při Salesforce implementaci je vždy kladen velký důraz na ochranu produkčního prostředí a citlivých dat, nicméně i sandboxy určené pro vývoj a testování mohou být v ohrožení. DataMask anonymizuje a maže citlivá data, a nahrazuje je strukturálně podobnými, ovšem fiktivními údaji, tak, aby mohl být nový systém otestován v plném rozsahu bez potřeby a rizika zveřejnění dat reálných.
  8. Trailhead Go
    Sám Marc Benioff přiznal v živě přenášeném rozhovoru s Timem Cookem, že jeho smartphone je jeho kanceláří, a že svůj notebook neviděl již roky. Mobilní formát oblíbené vzdělávací platformy Trailhead je tedy jasnou reakcí. Nově mohou všichni Salesforce nadšenci budovat a zdokonalovat svoje Salesforce dovednosti v mobilu, sbírat odznaky a stát se Salesforce Rangerem klidně i v autobusu na cestě do práce.

Osmi set tisícové San Francisco se na konci listopadu na týden zahalilo do Salesforce brandu, a ten kdo neměl mikinu #trailblazer nebo alespoň obligátní Dreamforce visačku na krku, ten se snad ani do centra města nevypravil. Uzavřené ulice se pokryly umělým trávníkem a účastníky vítala vstupní brána v designu hor s tisíci motýlky. Vodopád a umělý lesík byly už jen poslední tečkou k dokonalosti výtvoru, a to v přímém sousedství největších konferenčních budov, kde po dobu 4 dnů běžela jedna perfektně připravená přednáška za druhou.

Line-up přednášejících zahrnuje světové osobnosti napříč obory – letos byl hlavní hvězdou bezpochyby prezident Barack Obama spolu s Timem Cookem a herečkou a filantropkou Emiliou Clarke. Program konference pak standardně odstartovala keynote v podání Marca Benioffa, kterého sledovalo plně obsazená největší přednášková síň a dalších 13 milionů diváků online. Marc a jeho kolegové představili v rychlém sledu 11 novinek a produktových vylepšení a nasadili tak vysokou laťku všem následujícím speakerům v dalších 3 dnech. Závěrečné dojmy z konference? Třemi slovy: ohromující, přínosné, zážitek!

Implementační partner Dreamforce Salesforce
Poradenství 

Jak správně postupovat při výběrovém řízení dodavatele (nejen) CRM systémů a posunout business o krok dál?

Poslední dobou poměrně často slýcháme otázku: A jak byste tedy to výběrové řízení udělali vy? Je to pochopitelné. Výběr dodavatele CRM systému je v celém projektu implementace zásadní krok, jemuž předchází nemalé úsilí uvnitř vaší firmy. Jak se tedy na tender co nejlépe připravit? A na jaká kritéria brát největší zřetel? 

22. 4. 2020
Poradenství 

Zelená dohoda pro Evropu aneb mapa nové regulace

Klimatická změna představuje jednu z největších výzev současné společnosti. Nová Evropská komise již od svého počátku avizovala, že tato oblast bude jednou z jejích priorit. Proto 11. prosince 2019 zveřejnila Zelenou dohodu pro Evropu, politický dokument, ve kterém nadefinovala svůj plán růstu a transformace EU ve světle klimatické změny. Zelená dohoda tak identifkuje oblasti a regulaci, ve kterých dojde v nejbližším období ke změnám. Díky tomu se může business účinně s předstihem připravit a na tvorbě legislativy se aktivně podílet. Dění v posledních týdnech přirozeně odsouvá problematiku klimatické změny na vedlejší kolej. Není však třeba zapomínat, že i po tom, co současná opatření odezní, klimatická změna bude nadále představovat jednu z největších výzev současné společnosti. 

1. 4. 2020