Právo 

GDPR: Detektiv řeší další záhadu, tentokrát ho zajímají záznamy z kamerových systémů

Věděli jste, že v souvislosti s GDPR je potřeba upravit také dobu, po kterou mohou firmy uchovávat záznamy z kamerových systémů? Firma ABC to zjistila nedávno a nyní musí prověřit, zda je její postup v souladu s evropskou legislativou. Obrátila se na detektiva, který začal hledat první stopy. Uchováváte i vy záznamy z kamer? Pak čtěte pozorně, květen 2018 se kvapem blíží.

Společnost ABC zpracovává osobní údaje prostřednictvím kamerového systému pro oprávněné zájmy společnosti, tj. za účelem ochrany majetku společnosti. V souvislosti s blížící se platností GDPR  (Obecným nařízením o ochraně osobních údajů) je nezbytné, aby společnost posoudila, jak dlouho mají být záznamy z kamerových systémů uchovávány.

GDPR přímo nestanovuje konkrétní dobu, po kterou je možné mít záznamy k dispozici. Posouzení proto musí provést sama společnost, přičemž doba uchování obrazových záznamů z kamerových systémů by měla být přiměřená účelu.

Záznamy z kamerových systémů by měly být uchovávány pouze po omezenou dobu, která je dostačující pro daný účel zpracování a která zároveň nepředstavuje takový zásah do soukromí osob, který by převažoval nad oprávněným zájmem společnosti na ochraně majetku.

Detektiv doporučuje:

  • Společnost by měla posoudit, jaká doba uchovávání je pro její potřeby dostačující a přiměřená.
  • V případě konkrétního incidentu si může společnost ponechat příslušný záznam delší dobu, aby ho mohla předat policii k vyšetřování.

Dva kroky GDPR detektiva, aneb doporučení, které uplatníte také ve vaší společnosti:

  1. Posuďte, jaká doba je nezbytná pro splnění stanoveného účelu.
  2. Po uplynutí vymezené doby smažte uchovávané záznamy z kamerových systémů.

Jak se společnost ABC po detektivově návštěvě rozhodla?

Stanovila si dobu sedmi dnů, která je pro daný účel přiměřená, neboť tato doba je pro společnost ABC dostačující, aby stihla vyhodnotit zpracovávané záznamy a v případě konkrétního incidentu je předala policii.

Zpracováváte e-mailové adresy za účelem zasílání marketingových nabídek? A víte, co si od května 2018 musíte pohlídat? Přečtěte si další díl z našeho GDPR seriálu.

Potřebujete vyřešit podobný nebo jiný případ? Pozvěte se k detektivovi do kanceláře, objednejte si naši online aplikaci GDPR Detective. Naše detektivní očko vyřeší záhady ochrany osobních údajů za vás!

Kamerové záznamy GDPR Detective Osobní údaje Nařízení o ochraně osobních údajů GDPR
Právo 

Budoucí výzvy startupových společností: Co se může stát, pokud nevěnujete pozornost red flagům?

Když do vyhledávače zadáte slovo „compliance“, okamžitě se vám objeví více než 1 miliarda výsledků. V posledních letech se na veřejnosti propíralo nemalé množství podnikových skandálů, což odbornou i laickou veřejnost přimělo zamyslet se nad tématem compliance víc než kdy předtím. Compliance by vaší pozornosti nemělo ujít zejména, pokud vaše společnost patří na trhu k těm rychle rostoucím. Jak předejít komplikacím, které mohou vést k trestnímu stíhání, obrovským finančním ztrátám či dokonce zániku společnosti? 

14. 6. 2019
Právo 

Zásadní novinky v cenové regulaci zdravotnických prostředků: nový cenový předpis účinný již od 1. června 2019

Ve středu 29. května 2019 zveřejnilo Ministerstvo zdravotnictví na svých internetových stránkách nový cenový předpis 1/2019/CAU ze dne 22. května 2019, o regulaci cen zdravotnických prostředků („cenový předpis“). Nový cenový předpis nahradí doposud platnou právní úpravu z roku 2012, a to s účinností již od 1. června 2019. Co nový cenový předpis přináší? Vybrané aspekty shrnujeme níže. 

4. 6. 2019
Právo 

Alpinismus má se soutěžní regulací více paralel, než si možná dovedete představit. Jak se stát leopardem na trhu?

Když jsou vaší vášní hory a máte touhu stát se sněžným leopardem, tedy získat prestižní ocenění, které se uděluje za zdolání pěti vrcholů převyšujících 7000 metrů v bývalém Sovětském svazu, musíte vyvinout nemalé úsilí. Podstupujete velké riziko, musíte se spolehnout na organizační dovednosti, vytrvalost, trpělivost, ale také na týmovou spolupráci. Musíte přemýšlet v souvislostech. Stejně jako v byznyse. Alpinismus má více paralel s hospodářskou soutěží, než si možná dovedete představit. Jak v ní obstát a stát se leopardem na vašem trhu? 

29. 5. 2019