Poradenství 

Chcete začít opravdu inovovat? Pak musíte změnit svůj mindset

Inovace. Magické moderní slovo, za kterým se skrývá představa o budoucí prosperitě. Je to změna. Vývoj. Evoluce. Je to výzva i ambice. Je to sexy. Firmy inovují, prochází digitální nebo agile transformací, definují nové produkty a služby. Hledají příležitosti, jak se stát silnějšími, rozrůst se, zlepšit svoji pozici na trhu. Když tedy někdo mluví o inovaci, mluví o zlepšení současného stavu. O posunu vpřed. Krok sun krok. Protože všichni chceme změnu. K lepšímu. Ale kdo se pro ni chce změnit?

Diagnostika bývá první vstupním krokem do světa inovací. Zjištění slabých a hluchých míst, která zaostávají. Odhalení prostoru pro zlepšení a definování, jakým směrem bychom měli investovat zdroje a energii. Jenže diagnostiky a vstupní rešerše počítají s tím, že si budeme umět data z nich vzešlých správně interpretovat. Že odhalené nedostatky budeme vnímat jako příležitost. Že přijmeme věci tak, jak jsou. S pokorou a vděkem, že už víme co a proč měnit. Jakým směrem se pustit.

Inovace jsou sexy!

Pokud ale nejsme schopni přijmout, jak se věci mají, je zle. Sebelepší nápady končí bez úspěchu. Iniciativa vyjde naprázdno. Investice se stávají politickou snahou zakončenou výstřelem naprázdno. A interní inovační týmy se dusí v korporátních strukturách, protože potřebují jiná pravidla a kulturu, aby mohly posouvat věci v před, měnit je a vyvíjet to, co je potřeba.

Inovace jsou sexy. Inovace jsou moderní. Inovace jsou potřeba. Jsou to chyby, zklamání, objevování, ověřování, prototypování, testování, přizpůsobování, čelení překážkám, boj s nedůvěrou, život bez jistot. Inovace jsou dřina.

Jestli stojíte na začátku jakékoli inovace, měli byste se jasně rozhodnout, co všechno jste pro ni ochotni obětovat. Protože změna je vždycky nepohodlná a bolí. A pokud vy sami nemáte sílu se změnit… pak jste bohužel skončili ještě dřív, než jste vůbec začali.

4 základní pravidla, která vám pomohou na cestě k inovativní firmě

  1. Na problém se dívejte jako na příležitost

Lidé často vnímají, že jakmile se na cestě objeví problém/překážka, je to signál, že jdou špatnou cestou. Problém ale není konec, je to příležitost. A využít ho ve svůj prospěch je základní stavební kámen úspěšných inovátorů.

  1. Sestavte ten správný tým

Být jednookým králem mezi slepými je ta nejhorší cesta ke zlepšení. Postavte si tým z různorodých expertů, jejichž specializace a expertíza na konkrétní část problematiky je mnohem hlubší, než ta vaše. Tím získáte potřebnou diverzitu a schopnost vytvářet celistvá řešení.

  1. Naslouchejte a buďte otevření

Špatné feedbacky a opačné názory mají větší předpoklad, že vás dovedou k úspěšnému řešení, než souhlasné přikyvování, které dělá vašemu egu dobře.

  1. Nebojte se změny

Buďte připraveni, že se váš původní nápad, jakkoli zněl skvěle, pravděpodobně během inovačního procesu změní. Několikrát. Nebraňte se tomu. Je to jeho evoluce, která zvyšuje předpoklad přežití.

Nevíte si s tím vším rady? Obraťte se na náš Deloitte NEXT tým, který nakopne váš byznys i projekty správným směrem.

Poradenství 

Connected planning: jak na chytré finanční plánování a analýzy?

Žijeme ve světě, v němž technologie usnadňují každý náš krok. Jejich prostřednictvím objednáváme věci z e-shopů, odpovídáme na pracovní maily, sledujeme vývoj cen akcií na burze anebo se přihlašujeme do internetového bankovnictví. To v oblasti finančního plánování a analýzy (FP&A) to ale vypadá, jakoby se doba zastavila v 90. letech 20. století. Navzdory technologickému boomu ovlivňujícímu jiné sféry života je totiž stále patrné, že nejrozšířenějším a často jediným programem využívaným k práci s daty je Microsoft Excel. Jak zefektivnit finanční procesy a podnikové plánování? 

7. 1. 2020