Deloitte živě 

Deloitte Digital: Zakázka pro klienta z Rijádu nás naučila, že přizpůsobit se je jednou ze základních podmínek úspěchu

Rijád – hlavní město Saúdské Arábie, kde teplota během dne běžně stoupá k 40 stupňům Celsia a v noci klesne někdy o více než polovinu. Je to moderní velkoměsto, sídlo krále a místo plné pro Evropana zajímavých kontrastů. A právě do Rijádu v poslední době velmi často vyjíždí náš tým Deloitte Digital, který uspěl ve výběrovém řízení na implementaci nového e-commerce systému pro významného saudskoarabského zákazníka.

Jak to všechno začalo? „Na podzim v roce 2017 se v Barceloně konala pravidelná SAP konference, které jsme se zúčastnili, a kde jsme potkali našeho dnešního zákazníka, který hledal implementátora pro svůj e-commerce systém. Půl roku poté si vybral nás,“ vzpomíná Jiří Paduch, ICT Consultant z Deloitte Digital na začátky projektu v Rijádu.

Firma měla v úmyslu expandovat do Evropy. K tomu bylo zapotřebí získat partnera, který zná specifika evropských trhů a má zkušenosti s projekty tohoto typu v rámci celého regionu. Díky své síti poboček a globálních implementačních zkušeností se Deloitte ukázal jako zkušený a spolehlivý partner. Podstatnou roli hrály i zkušenosti s implementacemi například ze sousedního Německa. Pro zákazníka se jednalo o velmi zásadní krok pro další budování firmy, výběr firmy, ve kterém nakonec uspěla česká pobočka Deloitte Digital, tak trval téměř půl roku.

Primární byznys zákazníka z Rijádu je zaměřený na elektro instalace a na oblast produktů pro stavebnictví. Druhou část tvoří facility management, tedy vše spojené se správou budov. „Cílem klienta bylo vytvořit v rámci B2B e-commerce e-shopové řešení, které bude nabízeno stávajícím lokálním klientům a poté s ním expandovat do zahraničí,“ vysvětluje Michael Ondra, UX Designer v Deloitte Digital.

Jaká byla situace? Zákazník už jedno starší řešení měl, to již ale nebylo plně vyhovující. Bylo proto potřeba najít takové řešení, které zvládne pokrýt několik divizí a případně ho bude možné využít i v dalších zemích. „Naše produkty jsou flexibilní, dokáží se přizpůsobit. Jejich výhodou je pochopitelně i naše široká pobočková síť Deloitte, což byly zřejmě hlavní důvody, které rozhodly v náš prospěch,“ doplňuje Jiří Paduch.

První, na co si kolegové z Deloitte Digital museli zvyknout, byla cesta z Prahy do Rijádu. Ta trvá letecky s přestupy bezmála celý den. To se nakonec ukázalo jako přínos, protože vlastně většinu času stráveného v letadlech a na letištích je možné využít k přípravě na prezentace a schůzky. „V rámci týdenních návštěv zpočátku chvíli trvalo, než si naše evropské biorytmy zvykly na to, že pracovní týden zde začíná v neděli a končí ve čtvrtek. Navíc pracovní doba začíná kolem sedmé ráno a po třetí hodině se odchází domů. Časem to už ale člověku ani nepřijde,“ doplňuje Jiří Paduch.

Zkušenosti, zkušenosti a zase zkušenosti. Na jedné straně český tým Deloitte Digital svých zkušeností dokázal patřičně využít pro získání zakázky, a na straně druhé mnoho nových zkušeností během práce na této zakázce získal. V saudskoarabském světě fungují některé projektové postupy jinak, stejně jako některé procesy. „Takže na jedné straně bylo třeba zachovat místní zvyklosti a pravidla, ale zároveň počítat s tím, že systém bude používán i v Evropských zemích,“ doplňuje Jiří Paduch.

Celek je ukrytý v detailech. Ačkoli tým trávil a tráví u zákazníka nemálo času, téměř na denním pořádku jsou i pravidelné pracovní telefonáty, během kterých se dolaďují detaily. „Komunikace na dálku vyžaduje mnohem větší soustředění na dané téma, než když s někým sedíte v zasedačce. Každá drobnost, která se ztratí v překladu, může znamenat hodiny práce navíc,“ připomíná vedoucí vývojového týmu Jiří Pětvaldský.

Příslib věcí příštích. V současnosti se tato první fáze projektu blíží k úspěšnému zakončení a spuštění. V blízké budoucnosti čeká tým Deloitte Digital další projekt, ve kterém se bude se zákazníkem spolupodílet na budování jeho IoT platformy pro průmyslové i domácí využití „chytrých“ strojů a přístrojů – jako například sledování funkce klimatizace, vodního čerpadla a dalších životně důležitých zařízení.

Zároveň tento projekt otevřel týmu dveře do Perského zálivu. “Díky zkušenostem, které jako skupina Deloitte Digital máme a díky tomu, že jsme na tomto specifickém projektu pochopili mnoho kulturních rozdílností od evropského pojetí, jsme nyní ve výborné pozici, abychom své služby v regionu nabízeli ve spolupráci s lokální Deloitte firmou s úspěchem i do budoucna,“ uzavírá Petr Viktora, Partner týmu Deloitte Digital.

Deloitte Digital Rijád Saúdská Arábie E-commerce
Technologie  Deloitte živě 

Tech firmy a startupy pozor! Startuje další ročník žebříčku Deloitte Technology Fast 50

Tohle je hlášení pro všechny technologické firmy. Startuje další ročník žebříčku Deloitte Technology Fast 50, který hledá padesátku nejrychleji rostoucích technologických firem z regionu střední Evropy. Palubní vstupenky pro vás už máme, zbytek je na vás - gate se uzavře 31. července 2019. Nepropásněte příležitost, zabojujte jako české firmy Prusa Research a Kiwi.com, které středoevropský žebříček ovládly dva roky po sobě. 

21. 5. 2019
Lidé  Deloitte živě 

HR Meeting 2019: Připravte se. Už brzy bude vaším kolegou robot. Nebo spíš zetkař?

Nové technologie, generace Z, zaměstnanecká zkušenost i důraz na duševní zdraví – čtyři klíčová slova, která rezonovala celým HR Meetingem 2019, jehož byl Deloitte partnerem. Projděte si naši reportáž přímo z akce, která vám napoví, jak se připravit na kolegu – robota, budoucnost pracovního prostředí, duševní hygienu i tolik omílanou generaci Z. 

16. 5. 2019
Deloitte živě 

Běháme za dobrou věc, podpořili jsme Centrum Rubikon

Účast na prestižních závodech v běhu, individuální tréninky nebo lekce s trenérem, v Deloitte zkrátka během žijeme. Běháním si ale nezlepšujeme jen vlastní fyzičku, snažíme se i pomáhat – třeba jako Centru Rubikon, pro nějž jsme v dubnu připravili charitativní kvíz. Hlavní cenou byla štafeta na Běh se žlutou stužkou, na němž 26. června v Praze vyběhne i tým „Anonymous“ Deloitte Legal. 

13. 5. 2019