Technologie 

Jak zajistit úspěšný proces podpory dodavatelů

Při zavádění technologií v oblasti zajišťování zdrojů je začlenění dodavatele do systému firmy často obtížnou, zároveň ale podceňovanou činností. Společnosti se často obávají změn, jakmile slyší, že je aktivní účast jejich dodavatelů nutná. Na trhu existuje mnoho nástrojů, které nabízejí interakci s dodavateli prostřednictvím digitálních technologií, avšak bez jejich přímé účasti v daném procesu nebudete schopni vytěžit z vybraného nástroje pro zajišťování zdrojů maximum.

Ověřené postupy

Připravte si data a vytvořte plán

Než se zavážete k nějakému plánu, prověřte si informace o vašem dodavateli a udělejte si jejich seznam se správnými kontaktními údaji. Druhým krokem je shromáždění údajů k provedení analýzy. Shromážděte také informace o počtu nákupních objednávek, faktur a celkových výdajích vašich dodavatelů. Pro vytvoření strategického plánu je také dobré seskupit dodavatele podle důležitosti. K jejich klasifikaci budete od vašich nákupčích potřebovat vstupní údaje vycházející z odborných znalostí dodavatelů a také údaje z dříve provedené analýzy výdajů.

Po provedení této klasifikace budete moci lépe pochopit, kdo by měl být upřednostněn a jak sestavit plán postupu, který určí, kteří dodavatelé budou osloveni jako první. Naplánujte si schůzky s nejstrategičtějšími dodavateli, vysvětlete jim výhody a ukažte jim jejich význam. Věnování času skupinám s nižší prioritou je také důležité, nezapomeňte však s časem hospodařit rozumně.

Sjednoťte se se svým vedením

„Proč bychom měli měnit způsob práce, když nemusíme?“ Tuto otázku můžete dostat jak od interních aktérů, tak od svých dodavatelů. Vysvětlení přínosů snazší integrace a zapojení dodavatelů pro všechny zúčastněné je důležité a zajišťuje pochopení celého procesu. Cílem však je, aby zainteresované strany ve vaší společnosti nejen projekt pochopily, ale také se samy staly nositeli změny a důsledně vysvětlovaly svým dodavatelům motivaci.

Připravte se na překážky

Ještě před realizací plánu se ujistěte, že jste připraveni vypořádat se s případnými překážkami. Tím zajistíte, že problémy budou řešeny rychle a efektivně, což minimalizuje dopad na celý proces. Může být užitečné nastavit konkrétní výhody pro dodavatele, kteří jsou ochotni se k platformě připojit – například z nich učinit preferované dodavatele. V neposlední řadě si stanovte klíčové ukazatele výkonnosti a svůj postup sledujte.

Zapojení dodavatelů není jednorázový projekt…

…ale činnost, kterou chcete začlenit do své každodenní rutiny. Po zahájení spolupráce nezapomeňte sledovat dodržování předpisů a poskytovat stejnou podporu každému novému dodavateli, kterého pro spolupráci získáte. Mějte na paměti, že portál by vám měl pomoci najít rovnováhu mezi automatizací nezbytných a opakujících se procesů a zároveň neubírat ze vztahu mezi vámi a dodavatelem. Pro více informací a podporu nás neváhejte kontaktovat.

Technologie Digitální transformace

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right