Deloitte živě 

Maloobchod v březnu: Spotřebitelský apetit neoslabuje

Ekonomika sice viditelně zpomaluje, ale na maloobchodních tržbách to alespoň zatím není příliš znát. V dubnu meziročně reálně vzrostly o 4,3 %. Po očištění efektu Velikonoc (letos byly Velikonoce v dubnu, naopak loni v březnu) vzrostly o 5,9 %. V porovnání s únorem vzrostly po sezónním očištění o 0,6 %.

Na maloobchodních tržbách je stále vidět doznívající efekt rychlého růstu mezd, kvůli kterému nemají spotřebitelé příliš důvodů tlumit své utrácení navzdory zpomalující ekonomice.

Poněkud smutnější pohled je na statistiky prodeje a oprav motorových vozidel, které se meziročně snížily o 0,6 %, přičemž samotné prodeje motorových vozidel o 0,3 %. Podobný vývoj vidíme i ve statistikách nových registrací, když v březnu a dubnu klesaly registrace nových osobních vozidel meziročně dvouciferným tempem. S nakupováním nových vozidel jsou opatrné spíše firmy, jelikož roste podíl privátních registrací na celkových registracích (za duben tento poměr činil 29 % vs. 71 %).

Tento rok očekáváme růst maloobchodních tržeb o 3,4 %.

Makroekonomické novinky Maloobchodní tržby Maloobchod
Deloitte živě 

Díky IT auditu mám možnost poznat IT prostředí u širokého spektra firem, říká Dominik Juránek z IT auditu Deloitte

Dominik začínal v IT auditu Deloitte před dvěma lety jako stážista. Dnes je z něho seniorní analytik a vede své vlastní zakázky pro klienty z Česka i ze zahraničí. „Člověk nemusí být programátor, aby mohl nastoupit do IT auditu. Důležitější je zajímat se o IT bezpečnost, mít přehled o IT prostředí a pak především chuť učit se a získávat nové zkušenosti,“ říká Dominik, který si na práci IT auditora nejvíce cení různorodosti a možnosti neustále se vzdělávat. Co všechno se v IT auditu naučil? Jak se mu dařilo skloubit školu s prací? A co ho při nástupu do Deloitte nejvíce překvapilo? 

20. 10. 2021
Deloitte živě 

CzechSetGo!: Vzdělávat a rozvíjet své zaměstnance je pro firmy efektivnější než nabírat nové

Firmy by měly podpořit lidi v dalším vzdělávání a rozvoji. Management by pak neměl vnímat vzdělávání jako benefit pro zaměstnance, ale jako přínos pro firmu. Shodli se na tom účastníci panelové diskuse v rámci konference CzechSetGo!, jejímž tématem byla role business komunity v podpoře vzdělávání a změn ve společnosti. Jak mohou firmy přispět k lepšímu vzdělávacímu systému, který bude produkovat lidi s potřebnými dovednostmi? A jak správně uchopit rozvoj zaměstnanců ve firmách? Nejen o tom debatovali lídři předních českých firem. 

8. 10. 2021
Deloitte živě 

Retail Summit 2021: Jaké zákaznické trendy ovlivňují využití nových technologií v maloobchodu?

Blockchain nebo virtuální realita jako běžná součást retailu? Na každodenní bázi zatím ještě ne, tyto a další moderní technologie jsou však v oblasti maloobchodu využívány stále více. V praxi se tak například online obchody snaží lépe pracovat s daty svých klientů, což přináší nejen více uskutečněných nákupů, ale také lepší zákaznickou zkušenost. Jaké jsou aktuální zákaznické trendy? Jaký potenciál mají nové technologie? A jak je lze v retailu efektivně uplatnit? To bylo tématem naší panelové diskuzi v rámci Retail Summitu 2021. 

7. 10. 2021