Deloitte živě 

Maloobchod v březnu: Spotřebitelský apetit neoslabuje

Ekonomika sice viditelně zpomaluje, ale na maloobchodních tržbách to alespoň zatím není příliš znát. V dubnu meziročně reálně vzrostly o 4,3 %. Po očištění efektu Velikonoc (letos byly Velikonoce v dubnu, naopak loni v březnu) vzrostly o 5,9 %. V porovnání s únorem vzrostly po sezónním očištění o 0,6 %.

Na maloobchodních tržbách je stále vidět doznívající efekt rychlého růstu mezd, kvůli kterému nemají spotřebitelé příliš důvodů tlumit své utrácení navzdory zpomalující ekonomice.

Poněkud smutnější pohled je na statistiky prodeje a oprav motorových vozidel, které se meziročně snížily o 0,6 %, přičemž samotné prodeje motorových vozidel o 0,3 %. Podobný vývoj vidíme i ve statistikách nových registrací, když v březnu a dubnu klesaly registrace nových osobních vozidel meziročně dvouciferným tempem. S nakupováním nových vozidel jsou opatrné spíše firmy, jelikož roste podíl privátních registrací na celkových registracích (za duben tento poměr činil 29 % vs. 71 %).

Tento rok očekáváme růst maloobchodních tržeb o 3,4 %.

Makroekonomické novinky Maloobchodní tržby Maloobchod

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right