Deloitte živě 

Rozjeli jsme náborovou kampaň! Co znamená „být svůj“ v Deloitte?

V těchto dnech je v plném proudu rozsáhlá employer brandingová kampaň „Buď svůj“, jejímž cílem je představit Deloitte jako zaměstnavatele, který si cení individuality svých zaměstnanců a umožňuje jim v práci rozvíjet a dále využívat jejich nejrůznější talenty a zaměření. Jaký je tedy Deloitte zaměstnavatel? Co chce novou kampaní sdělit? A co by si lidé měli vybavit, když se řekne „Deloitte“? Zeptali jsme se těch nejpovolanějších: Miroslava Svobody, country leadera Deloitte Česká republika, HR ředitelky Martiny Schiestlové a talent leadera Jiřího Fialky.

Buď svůj. Buď svá. V Deloitte.

Součástí nové kampaně je i zbrusu nová podoba našeho kariérního webu Jsmedeloitte.cz. Kromě volných pozic zde najdeš vše o Deloitte – co dělají jednotlivé týmy, na jakých hodnotách je založena naše firemní kultura, jaké benefity nabízíme a nechybí ani základní informace například o počtu našich zaměstnanců či poboček.

„Pracuji v Deloitte už 16 let, jsem tedy zářným příkladem toho, že je Deloitte dobrým zaměstnavatelem,“ odpovídá Martina Schiestlová s úsměvem na otázku, jaký je Deloitte zaměstnavatel. „Za mě je Deloitte nejlepší zaměstnavatel v oblasti poradenství a souvisejících disciplín. Je to oceňováno i trhem a různými soutěžemi, takže si myslím, že nepřeháníme, když se sami chválíme,“ navazuje Mirek Svoboda.

Pojďme se tedy podívat na Deloitte jako zaměstnavatele blíž. Co poskytuje svým zaměstnancům? Všichni tři naši zpovídaní se shodují na tom, že to nejdůležitější, co nabízíme, je osobní a kariérní rozvoj, pestré projekty a zajímavá práce. „A vedle toho je tady ještě jedna přidaná hodnota: možnost pracovat s chytrými a zajímavými lidmi, kteří vás obohacují právě tím, jak jsou chytří a jak se na věci dívají jinak než vy,“ dodává Martina.

quote icon

Pro mě je důležité, aby byl Deloitte v mnoha ohledech první volba – pro kandidáty, pro klienty i pro společnost celkově. Někdo, na koho se obracíte, když potřebujete kvalitu nebo něco nového, inspirativního, případně pokud si chcete něco vyzkoušet, něco se naučit či získat určité informace.

author name Martina Schiestlová, HR ředitelka, Deloitte Česká republika

Rozvoj, vzdělávání a kariérní růst – v jakémkoliv věku a senioritě

Jak vysvětluje Martina Schiestlová, práce v Deloitte je náročná na to, co se od vás očekává z hlediska vašich znalostí. Je potřeba být oproti ostatním stále o krok napřed, protože to se u vás jako u poradců předpokládá. Zaměstnanci jsou proto motivováni neustále se vzdělávat, učit se a posouvat. A Deloitte jim k tomu poskytuje prostředí, nástroje a možnosti. „Naše firma bude vždycky založená na tom, že se člověku velké části odměny dostává prostřednictvím zajímavé práce a vlastního rozvoje,“ doplňuje Miroslav Svoboda, „poskytujeme mnohem více šancí na vzdělávání, na posun a na možnost povýšení, ale i na změnu zaměření, než je běžné v jiné firmě.“

Deloitte sází na silné stránky svých zaměstnanců a podporuje jejich další rozvoj i tím, že zavedl tzv. koučovací kulturu, kdy si každý zaměstnanec vybere ze seniornějších kolegů kouče, s nímž pak diskutuje své další kariérní a rozvojové plány a možnosti. V Deloitte platí, že se osobnímu rozvoji můžete věnovat v každé fázi kariéry. „Když k nám přijde junior po škole, stačí mu, aby měl oči otevřené a poslouchal. Podílí se na různých projektech, získává zkušenosti, poznává různé klienty, takže prvních pět let se nemůže nerozvíjet,“ popisuje Jiří Fialka a pokračuje: „Ale tím, jak se posouvá dál, je stále důležitější, aby byl jeho osobní rozvoj nějak řízený, aby se s koučem bavili o potřebách, silných stránkách a dalších plánech. V každém věku, i rok před důchodem, je pořád potenciál zvládnout cokoliv nového.“

Tady si pojďme udělat malou odbočku. Příběh Jiřího Fialky je skvělým příkladem toho, jak je v Deloitte možné změnit po dlouholeté úspěšné kariéře své zaměření a dělat nové věci, které vás baví. Jirka se celý život věnoval pojistné matematice a pojišťovnictví, ostatně stále zastává pozici partnera v oddělení Consultingu se zaměřením na pojišťovnictví. Před necelými dvěma roky se ale rozhodl zaměřit svůj čas a energii na rozvíjení talentů a silných stránek zaměstnanců Deloitte. „Osobní rozvoj někdy zaměňujeme za povyšování, ale to je jen jedna dimenze a nemusí být vůbec ta podstatná. Důležitý je vnitřní osobní rozvoj a že uvnitř cítím tu dynamiku, že dělám pořád nové věci anebo stejné věci úplně jinak. A že já rozhoduju, jak ty věci budu dělat.“

quote icon

Jak by měli lidé vnímat Deloitte? Pro mě je cílovým stavem to, že když budou mít naši klienti nebo potenciální klienti jakýkoliv problém, volají automaticky do Deloitte. A neřeší, jestli je to problém technologický, daňový, regulatorní nebo problém s nedostatkem správných lidí, ale nejdřív řeší, jak si promluvit s někým v Deloitte. Takhle kdyby nás veřejnost a byznys znaly, je to to nejlepší, co nás může potkat.

author name Miroslav Svoboda, country leader, Deloitte Česká republika

Co je Deloitte podle Mirka, Martiny a Jirky?

  • Impact that matters – naše motto. „Někdy se mě lidi ptají, co tím myslíte. A já odpovídám: to si každý musí vymyslet sám, jaký bude jeho přínos. Jen jde o to, abychom měli ten ‚impact that matters‘ pro kolegy, pro klienty, pro úspěch firmy. V Deloitte uspějí lidi, kteří nečekají, že jim někdo nadiktuje od A do Z, co přesně a jak přesně to mají dělat. Ale uspěje ten, kdo si to umí najít a kdo má vlastní iniciativu,“ konstatuje Jirka Fialka.
  • Otevřená kultura. Podle Mirka Svobody je pro Deloitte typická velká otevřenost, rovné příležitosti a antidiskriminační prostředí, kde se nikdo nebojí jasně vyjádřit své názory. Stranou nezůstávají ani environmentální otázky. „Myslím, že to je otevřená kultura, neformální, vstřícná ke konstruktivní diskusi, kde k sobě máme blízko,“ říká Martina, „ani náš leadership, naši partneři nejsou zavření v kanceláři, většinou sedí s týmy nebo mají otevřené dveře a pracují ve skleněné kukani, kde na ně všichni vidí.“
  • Jako startup bez rizika. „Nebojíme se věci zkoušet. Může to znít, jako že to dělají všechny firmy, ale řada lidí z Consultingu, kteří mají blízko do startupového světa, říká, že jsme takový startup bez velké míry rizika,“ uvádí Martina a pokračuje: „Můžete si věci zkoušet, pokud si je předtím odargumentujete, a nikdo vám neutrhne hlavu, když se to nepovede.“
  • Dobrá značka. „A je to i o brandu,“ upozorňuje Mirek Svoboda, „pokud vím, že firma, pro kterou pracuji, je úspěšná po celém světě a že jsem součástí lokální pobočky, která je v rámci svého trhu největší ve svém oboru, pak je to prostě něco, čím se rád pochlubím a na co jsem hrdý.“
  • Příjemné pracovní prostředí. „Dbáme na to, aby bylo pracovní prostředí příjemné, aby se tady lidi cítili dobře a aby vybavení a servis okolo byly nadstandardní, což není úplně samozřejmá věc,“ říká Mirek. „Poskytujeme prostředí, které je přátelské, které je založené na tom, že spolu komunikujeme na přívětivé a příjemné úrovni a cítíme se tady dobře,“ doplňuje Martina.
quote icon

Neměli bychom být všichni stejní, síla je v tom, že jsme jiní a že se můžeme doplňovat. A v tom je Deloitte super.

author name Jiří Fialka, talent leader, Deloitte Česká republika

Buď svůj. Buď svá. V Deloitte!

Videa na internetu, plakáty v metru, další doprovodné aktivity se chystají – nová employer brandingová kampaň je v plném proudu. Jejím klíčovým sdělením je, že jsme každý jiný, každý máme své silné stránky, své zájmy a sny, což je v rámci týmu i firmy obohacující a posouvá nás to dál. „Chtěli jsme zdůraznit lidem uvnitř Deloitte, našim alumni, potenciálním uchazečům a všem, s nimiž spolupracujeme nebo budeme spolupracovat, že je u nás velmi důležitá individualita člověka, jeho silné stránky a schopnosti, které v Deloitte můžeme uplatnit na širokém spektru projektů a iniciativ,“ vysvětluje Martina. A Jirka její slova doplňuje: „Slogan ‚buď svůj‘ znamená buď sám sebou. Nepotřebujeme roboty, kteří jsou jeden jako druhý, my potřebujeme skutečné lidi, kteří mají různé silné stránky, různé vášně, různé preference. Takže buďte sami sebou a najděte si svoji roli!“

Tvářemi kampaně jsou skuteční zaměstnanci Deloitte. Proč padlo takové rozhodnutí? „Samozřejmě nejlepšími ambasadory toho, jaké to je v Deloitte, jsou lidi, kteří tady pracují, nejen tváře leadershipu. Je potřeba, aby ten hlas vzešel od těch, kteří to zažívají denně v rámci své běžné pracovní činnosti, a proto jsem rád, že i odezva na účast v té kampani byla tak výrazná a že tady pořád existuje spousta lidí, kteří se chtějí pochlubit tím, že pracují v Deloitte,“ říká Mirek.

O zájemce skutečně nebyla nouze, přihlásilo se na devadesát „deloiťáků“, což je číslo, které původně nikdy nečekal. „Měli jsme z toho velkou radost, protože člověk jde vlastně se svou kůží na trh a je pyšný na to, že je součástí Deloitte. Vybírat pak z takového množství byla velká zodpovědnost, protože víte, že ti lidé do toho šli otevřeně a s bezprostředním zájmem, chtělo to od nich nějakou investici času, energie a přemýšlení. Ale musím říct, že teď vymýšlíme další aktivity okolo této kampaně, takže věříme, že všechny lidi, co se přihlásili, využijeme a budeme s tou skupinou pracovat dál,“ popisuje Martina.

Závěrečná otázka pro Mirka Svobodu: Co by si měli lidé vybavit, když se řekne Deloitte?

Chtěl bych, aby se jim vybavilo, že je to ta nejlepší firma na světě. A vnímám to tak, že pro každého je to něco jiného, ale musí si představit, že je to pro něho ta správná volba. Někdo může chodit do kanceláře proto, že se tam cítí dobře. Někdo proto, že se chce posunout a něco se naučit. Někdo proto, že rád řeší problémy klientů a neumí si představit, že by seděl v jedné firmě a měl stále tu samou agendu. Někdo sem chodí možná proto, že si říká, že tady za svou práci dostane nejlepší odměnu. Někdo tady má možná nejlepší kombinaci toho, čeho chce dosáhnout v soukromém a pracovním životě. A někdo může být nadšený z toho, že pracuje ve firmě, která je nejlepší ve svém oboru. Každý může to „nejlepší“ vidět v něčem jiném, ale je důležité, aby bral Deloitte jako tu nejlepší volbu.

Kariéra v Deloitte

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right