Deloitte živě 

11. Deloitte SheXO Club: Ve společnosti motýlů a tropických rostlin

Kde jinde se mohou sejít dámy ze SheXO Clubu v květnu, než ve skleníku Fata Morgana v botanické zahradě v Troji. A tak jsme je právě tam v rámci našeho dalšího setkání pozvali.

Welcome drink a uvítací slova řídicí partnerky Deloitte ČR Diany Radl Rogerové, prezidenta Deloitte Josefa Kotrby a ředitelky pro inovace Senty Čermákové otevřely příjemný večer v přítomnosti motýlů, tropických rostlin i exotických lahůdek. Už 11. SheXO Club se tentokrát konal v pražské Botanické zahradě v Troji.

Exotické rostliny: Víc než jen pěkné barvy

„Podíváme se do mnoha světadílů a světa mnoha rostlin,“ startuje průvodkyně Kateřina Veselovská prohlídku skleníku o rozloze cca 1750 metrů čtverečních.

Dámy obdivují rostlinu, v jejíž koruně se tvoří vzdušná mraveniště, nebo rostliny s červenými listy, které svou barvou odpuzují býložravce, a tak strategicky ochraňují nejmladší a nejcitlivější listy. Když ale dospějí do standardní velikosti, zbarví se do klasické zelené barvy.

Překvapením je bambus – nejrychleji rostoucí travina na světě. Vyroste totiž až jeden milimetr za minutu, tedy 50 – 80 centimetrů za den. Už jste slyšeli o tom, že během 2. světové války se dokonce používal jako mučicí nástroj?

„A víte, že fuchsie, kterou pěstujeme jako pokojovou rostlinu, má jedlé plody, které chutnají jako višně, a dá se z nich připravit výtečná marmeláda?“, překvapila dámy na závěr průvodkyně.

Zájem vzbudila i rostlina Ceibo pentandra z Jižní Ameriky, z jejíž plodů se získávají dutá vlákna (kapok) využívaná pro plnění spacáků do extrémních podmínek, nebo podražec stromovitý, v němž byly nalezeny účinné látky, které se v budoucnu mohou stát součástí významných léků.

Motýli s křídly všech barev

Pak už dámy neodmítnou ani možnost přivonět k různým složkám parfému Fata Morgana NO. 1 umístěných na vzdělávacím panelu. Dominuje vůně květů rostliny ylang-ylang a výrazné citronové trávy. Dalšími složkami jsou například vanilka, skořice, kardamom, hřebíček či zázvor.

K vidění jsou i sladkovodní akvária plná tropických ryb a samozřejmě fascinující motýli z motýlí farmy ze Stratfordu. Paletu nejrůznějších barev však předvádějí teprve po roztáhnutí křídel. Jejich spodní část je většinou hnědá, aby splynula s okolním prostředím a nelákala predátory. Skrytými obyvateli skleníku jsou prý žabky bezblanky veliké jako nehet u palce.

Jihoafrický, japonský, indický i mexický koutek pak nabízí vynikající tradiční lahůdky a nápoje. Málokdo ví, že evropský způsob pití tequily, tedy se solí a citronem, v Mexiku vůbec neznají. Zřejmě to vzniklo z toho, že v Mexiku najdete na každém stole sůl a citron,“ zmiňuje šéfkuchař mexických pochoutek.

„Je to tu překrásné a jídlo je vynikající. Ale víte, proč na akce SheXO Clubu chodím a vždycky se těším? Kvůli lidem. Jsou tak zajímají a zábavní! Témata SheXO jsou také velmi dobře vybíraná, ale to, co mě sem nejvíc táhne, jsou tyhle dámy,“ říká koučka společnosti KLP Coaching Kristin LaRonca Parpel.

Květnové setkání SheXo Clubu v  unikátním skleníku Fata Morgana je za námi. Na dámy se znovu budeme těšit na podzim.

Znáte už náš Deloitte SheXO Club?

„Jeho záměrem je v neformálním prostředí propojit dámy z podnikatelského prostředí, které se zajímají o dění kolem nás. Usilujeme o to, abychom si navzájem předávaly zkušenosti, mentorovaly ženy na začátku jejich kariéry a společně dělaly věci, které přispívají k lepší společnosti.“

Diana Rádl Rogerová
Řídicí partnerka Deloitte Česká republika

„Prostřednictvím SheXO Clubu chceme zvyšovat sebevědomí českých žen, zejména v oblasti technologií a budoucnosti. A chceme se věnovat nejen ženám, které jsou již na kariérním vrcholu, ale rovněž ambiciózním ženám, které po své kariéře teprve touží.”

Senta Čermáková
Ředitelka pro strategické projekty

„Členky SheXO Clubu se potkávají se známými tvářemi, navazují nové pracovní i nepracovní kontakty, setkávají se na místech, kam by se běžně nepodívaly. Klub nabízí velkou rozmanitost lidí i témat.“

Radka Mašková
Ředitelka v daňovém a právním oddělení

Podívejte se na minulá setkání: www.deloitte.cz/shexoclub.

 

SheXO Club
Deloitte živě 

Díky IT auditu mám možnost poznat IT prostředí u širokého spektra firem, říká Dominik Juránek z IT auditu Deloitte

Dominik začínal v IT auditu Deloitte před dvěma lety jako stážista. Dnes je z něho seniorní analytik a vede své vlastní zakázky pro klienty z Česka i ze zahraničí. „Člověk nemusí být programátor, aby mohl nastoupit do IT auditu. Důležitější je zajímat se o IT bezpečnost, mít přehled o IT prostředí a pak především chuť učit se a získávat nové zkušenosti,“ říká Dominik, který si na práci IT auditora nejvíce cení různorodosti a možnosti neustále se vzdělávat. Co všechno se v IT auditu naučil? Jak se mu dařilo skloubit školu s prací? A co ho při nástupu do Deloitte nejvíce překvapilo? 

20. 10. 2021
Deloitte živě 

CzechSetGo!: Vzdělávat a rozvíjet své zaměstnance je pro firmy efektivnější než nabírat nové

Firmy by měly podpořit lidi v dalším vzdělávání a rozvoji. Management by pak neměl vnímat vzdělávání jako benefit pro zaměstnance, ale jako přínos pro firmu. Shodli se na tom účastníci panelové diskuse v rámci konference CzechSetGo!, jejímž tématem byla role business komunity v podpoře vzdělávání a změn ve společnosti. Jak mohou firmy přispět k lepšímu vzdělávacímu systému, který bude produkovat lidi s potřebnými dovednostmi? A jak správně uchopit rozvoj zaměstnanců ve firmách? Nejen o tom debatovali lídři předních českých firem. 

8. 10. 2021
Deloitte živě 

Retail Summit 2021: Jaké zákaznické trendy ovlivňují využití nových technologií v maloobchodu?

Blockchain nebo virtuální realita jako běžná součást retailu? Na každodenní bázi zatím ještě ne, tyto a další moderní technologie jsou však v oblasti maloobchodu využívány stále více. V praxi se tak například online obchody snaží lépe pracovat s daty svých klientů, což přináší nejen více uskutečněných nákupů, ale také lepší zákaznickou zkušenost. Jaké jsou aktuální zákaznické trendy? Jaký potenciál mají nové technologie? A jak je lze v retailu efektivně uplatnit? To bylo tématem naší panelové diskuzi v rámci Retail Summitu 2021. 

7. 10. 2021