Jak vidí budoucnost digitalizace české banky?
Michaela Lhotková, Executive Director – CIO, ČSOB
„Budoucnost vidím pozitivně. Jsme přesvědčena, že většinu bankovních procesů (…) na horizontu dvou tří let bude možné obsluhovat plně online. My každopádně nezapomínáme ani na ty tradičnější klienty, proto naše strategie je ‚digital with human touch‘.“
Jiří Suchý, Head of Digital Channels, Air Bank
„Digitál se podle mě postupně rozmělní mimo aplikace a bude tam, kde člověk banku potřebuje. Dnes k tomu máme hodně daleko, ale věřím, že to je otázka několika málo let, kdy minimálně platformy a technologie na to budou připraveny. A spíše je pak otázka, jestli na to budou připravené banky.“
Michal Kraus, Head of Current Accounts and Informing, Česká spořitelna
„Všichni digitalizujeme procesy, všechno testujeme, ale nevím, jestli digitalizujeme produkty. Jestli například hypotéka, jak dneska stojí, a jiné produkty jsou ten nejlepší způsob, jak si půjčit na bydlení. To si myslím, že je disciplína, která nás v následujících dvou třech čtyřech letech také čeká.“
Jan Wichr, Internet Banking, Mobile Banking and Web Chapter Leader, Komerční banka
„Jak bude bankovnictví – a nejenom online – vypadat v blízké i vzdálenější budoucnosti, je zásadně ovlivněno tím, kam budou směřovat obrovští technologičtí hráči. Ti mají takovou sílu, že jsou schopní zásadně změnit lidské chování a přijít s revolučními technologiemi. Takže banky, které na tyto změny vhodně zareagují, budou schopné přežít.“
Michal Plzák, Head of Multichannel, Raiffeisenbank
„Jsme na prahu kvantových počítačů, které za deset let možná rozbijí veškerou kryptografii, kterou nyní používáme. A pokud nezůstaneme dostatečně důvěryhodní a dostatečně bezpeční pro naše zákazníky, tak můžeme zapomenout na chatboty a všechno ostatní.“
Zdeněk Grossman, Head of Digital Banking and Innovation, Banka Creditas
„Cílem bude udělat virtuální pobočku, zdigitalizovat veškeré procesy co legislativně lze, aby byly online. To je relativně blízká budoucnost. (…) Myslím si, že i VR technologie má velký potenciál.“
Dalibor Šajar, Marketing & Online Distributor Director, Moneta Money Bank
„Jsem přesvědčen, že máme před sebou ještě pár let těžké práce v digitalizaci. (…) Například z mobilního bankovnictví nelze provést spoustu věcí, ať už je to ukončení produktu, mimořádné splátky nebo dofocení dokumentů k hypotéce a procesní vyřízení… To jsou všechno věci, které stojí před námi.“