Deloitte živě 

Deloitte KidsXO klub: Youtuber Kovy, roboti i virtuální realita

Youtuber Karel Kovář, známý spíše jako Kovy, a více než tři desítky dětí, takový byl druhý Deloitte KidsXO Club. V pražském moderním Českém institutu informatiky, robotiky a kybernetiky děti sdílely své příběhy a videa, poznávaly virtuální realitu i roboty a spolu s Kovym absolvovaly sezení, během nějž si společně povídali o Youtube či přípravě videí. Na závěr pak proběhlo ocenění nejlepších prací.

„Dneska uvidíte nejen Kovyho, ale i spoustu robotů, včetně těch užitečných do budoucna, které budou skládat prádlo za vás, takže až vám rodiče budou říkat, abyste si uklidily pokoj, tak už budete vědět, koho máte zavolat,“ řekla v úvodní řeči Diana Rádl Rogerová, která vede český Deloitte, a pokračovala: „Přeju vám, ať se dozvíte spoustu věcí, včetně odpovědi na dotaz, kolik je robotů na světě. Takže – Kovy, očekává se odpověď,“ připomněla s úsměvem Diana a předala slovo Kovymu.

Ten se na úvod omluvil za zpoždění. „Jel jsem do ulice Komárkova, která je na druhé straně Prahy, velmi doufám, že buď někdo přijde s robotickým Kovym, který bude vědět, kam má dojet, nebo že budeme mít auta, kde se kalendář bude rovnou synchronizovat s autem, takže auto pak automaticky dojede na správné místo, protože já už očividně nejsem schopen ani si zapamatovat správnou adresu.“

 

Ale teď už zase vážněji: Budoucnost nás fascinuje asi všechny, robotizace i umělá inteligence jsou témata, o nichž se dnes už nejen mluví, ale čím dál tím více pronikají do našich životů. Jakým směrem se ale všechno tohle bude ubírat? To s určitostí nikdo neví…

„Já třeba natáčím videa na Youtube, což je v tuhle chvíli velká a moderní platforma, tak hodně často dostávám otázky typu, co si myslíš, že bude za tři pět let… ale já to otočím, co si třeba myslíš ty?“ zeptal se Kovy a ukázal na přítomnou slečnu sedící v druhé řadě. Ta si ale s odpovědí dávala na čas, načež Kovy doplnil: „A přesně takhle to mám já… já nevím, co bude za pár let. Jsou to spíše filozofické, neurčité diskuze, nemůžeme s určitostí říct, jak to dopadne. Takže: Kolik je na světě robotů? Nevím, opravdu nevím,“ zareagoval Kovy na otázku Diany Rádl Rogerové.

Workshop s Kovym aneb co je podle účastníků KidsXO Clubu na Youtube nejdůležitější?

  • Dobrý nápad
  • Pobavit – tvořit vtipná videa
  • Zaujmout
  • Odlišit se od zbytku
  • Dělat věci jinak
  • Spolupracovat s ostatními youtubery a navzájem si videa sdílet

„Většina youtuberů jsou introverti, Youtube jim změnil život i jejich osobnost. Já jsem na začátku dost bojoval s tím, že jsem se styděl. Důležitá je vždy sebereflexe a pak musíte koukat na ty nejúspěšnější, a od nich se učit,“ radí Kovy.

Po úvodním programu se děti rozdělily do skupinek a postupně se vystřídaly na workshopu u Kovyho, poznávaly moderní centrum Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky i samotné roboty. Vyzkoušet si mohly naprogramovat i našeho robota dBota, který jim předvedl tanec a odpověděl na dotazy. Na závěr pak přišlo ocenění nejlepších prací, vybírat mezi videi a obrázky ale vůbec nebylo jednoduché, mezi vítězi nechyběli osmiletí bratři-animátoři či opravdu talentovaná malířka, která ztvárnila robotku z budoucnosti. Ta pláče, protože je na světě jediná svého druhu s city, proto se mezi ostatními roboty cítí osamělá… Oceněn byl také autor nejlepší fotografie, jež vznikla ve fotobedně v průběhu akce.

Dětem přejeme hezké prázdniny a těšíme se na viděnou na dalším Deloitte KidsXO klubu…

Deloitte KidsXO klub Deloitte TeenXO klub Robotika
Deloitte živě 

CzechSetGo!: Vzdělávání by nemělo končit ve škole, do systému se musí zapojit i firmy

V České republice chodíme do školy v průměru 12,7 let, což nás v tomto parametru řadí na 15. místo na světě. Přesto co se týče úrovně digitálních znalostí naší aktivní populace, nachází se Česko na 41. místě, na světě je pouze 6 zemí, kde je těžší najít kvalifikovanou pracovní sílu a i v budoucnu bude mít 71 zemí kvalifikovanější pracovní sílu než Česko. Co nám tato čísla napovídají? Je naše školství neefektivní? Nebo se lidé po ukončení školní docházky přestávají rozvíjet a dále se vzdělávat? Jak to změnit? A jak se mohou na zlepšení podílet firmy? To bylo jedno z témat konference CzechSetGo!, jejímž cílem je přispět k digitalizaci Česka. 

13. 9. 2021
Deloitte živě 

Letní stáže v Deloitte pro studenty: praktické dovednosti i vhled do jiných oborů

Díky letní stáži v Deloitte se studenti seznámili s kulturou mezinárodní poradenské společnosti a získali praktické zkušenosti v oblasti, která je zajímá. „Snažíme se vyjít studentům vstříc a umožnit jim absolvovat stáž v týmu, který koresponduje s jejich zaměřením,“ říká Iva Habrnálová z HR oddělení Deloitte. Druhým ročníkem stáže prošlo šest studentů. Tři z nich se s námi o své dojmy podělili v předchozím článku. Co si ze stáže odnáší druhá trojice? 

3. 9. 2021
Deloitte živě 

Díky stáži v Deloitte jsem si vyzkoušela práci auditora a naučila se komunikovat s klienty, říká studentka Nelly

Šest týdnů získávání cenných pracovních zkušeností, poznávání firemních procesů a navazování kontaktů. To je letní stáž v Deloitte, jíž se mohou zúčastnit vybraní čeští a slovenští studenti zahraničních univerzit, kteří úspěšně projdou přijímacím pohovorem. „Studentské stáže přináší obohacení oběma stranám. Studenti zjistí, jak funguje naše kultura a jaké to je pracovat pro společnost našeho typu. My si zase ceníme jejich pohledu zvenčí a odvedené práce na svěřených úkolech,“ vysvětluje Iva Habrnálová z HR oddělení, proč Deloitte tento program organizoval již podruhé. Kdo byli letošní stážisté a jaké zkušenosti si odnášejí? 

26. 8. 2021