Deloitte živě 

Deloitte Salesforce Lab: Jak se stát odborníkem na řízení vztahů se zákazníky? Klíčové jsou zkušenosti a zápal pro věc

Efektivní řízení vztahů se zákazníky je základním stavebním kamenem úspěchu každé dobré firmy. V Deloitte proto pomáháme klientům s implementací cloudových nástrojů Salesforce pěkně od A do Z. Být ale konzultantem či vývojářem nemůže být jen tak někdo. Tým Deloitte Digital Salesforce pořádá pro zájemce z řad čerstvých absolventů vysokých škol pravidelně program Salesforce Lab. Účastníci si mohou vyzkoušet práci s touto CRM platformou na vlastní kůži a získat tak kýžené zkušenosti. A na ty nejlepší čeká dokonce odměna v podobě pracovní nabídky.

Zkušenosti jsou pro kariérní růst – zejména v případě nováčků v oboru – pravděpodobně tou nejcennější komoditou. Jak se ale říká, žádný učený z nebe nespadl, a proto je potřeba jít zkušenostem naproti. Prvním krůčkem na této cestě v oboru řízení vztahů se zákazníky může být právě zmíněný program Deloitte Salesforce Lab. Nejlepším způsobem, jak se zorientovat v oblasti CRM a naučit se pracovat s nástroji Salesforce, je totiž praxe!

Co je to CRM a Salesforce?

Řízení vztahu se zákazníky (anglicky Customer relationship management, CRM) je druh managementu zaměřeného na klienty. Úkolem CRM je zajistit spokojenost zákazníka v rámci celého procesu interakce mezi ním a firmou, a to od úvodního oslovení a marketingové komunikace až po poprodejní služby. Řízení vztahu se zákazníky je tématem pro všechny druhy firem na oblast působení nehledě.

Salesforce je cloudová CRM platforma. S pomocí jejích softwarových nástrojů mohou firmy řídit vztahy se zákazníky z pohledu prodeje, marketingu i služeb. Výhodou této platformy je zejména její cloudový charakter, díky kterému je snadno dostupná, může nabídnout unifikované prostředí i možnost jednotlivé nástroje implementovat na míru individuálním potřebám firem.

Každý účastník Salesforce Labu se může zaměřit na jednu ze dvou oblastí a stát se konzultantem nebo IT vývojářem. Obě zaměření mají přitom svá specifika. Pokud si uchazeč rád povídá s lidmi, nebojí se stát v čele velkých projektů a obchodní procesy mu nejsou cizí, je pro něj role konzultanta jako dělaná. A pokud se raději věnuje technologiím a má již zkušenosti s programováním, je pro tu něj dráha IT vývojáře.

No a jak samotný Salesforce Lab probíhá? V rozpětí 2 až 4 týdnů (v závislosti na zvolené roli) probíhá stáž nejprve formou školení a samostudia, to vše je následně zakončeno případovou studií a prezentací. Nepředstavujte si ale nudné sezení v lavicích, kde přednášející monotónním hlasem hodiny recituje nesrozumitelné poučky a účastníci pasivně poslouchají. Kurz v naší „CRM laborce“ probíhá formou interaktivního hybridního workshopu. To znamená, že školení se odehrávají kombinovaně online a prezenčně v kancelářích Deloitte, ale také, že si každý účastník vyzkouší nabyté vědomosti v akci na opravdových projektech!

Ve stejném duchu, jako probíhá celý kurz, se odehrává posléze i závěrečná zkouška. Přesněji řečeno závěrečný projekt. Každý z účastníků v rámci finální prezentace představí své vlastní řešení, které následně ohodnotí naši odborníci z Deloitte. Na základě této své práce je pak dotyčný ohodnocen a (je-li úspěšný) stává se absolventem našeho kurzu. A třešnička na dortu – autoři zvláště vydařených závěrečných projektů se mohou těšit na nabídku trvalého zaměstnání v Deloitte.

Přihlas se na další Salesforce Lab a vyzkoušej si řízení vztahů se zákazníky i ty!

Zúčastnit se programu Salesforce Lab má nesporně řadu výhod: člověk získá ucelené teoretické znalosti i praktické zkušenosti, vyzkouší si práci ve velké společnosti a se specialisty z oboru… Navíc se jedná o placenou stáž, což je příjemný bonus. Zároveň je to ale výzva. Aby ses mohl stát stážistou, musíš splňovat následující:

  • Jsi čerstvý absolvent student posledního ročníku ekonomického nebo technologického oboru na VŠ. Dveře jsou ale otevřeny prakticky všem technologickým nadšencům!
  • Zvládáš bez problému komunikaci v angličtině (na úrovni B2 nebo vyšší). Čeština je výhodou, ale není povinná.
  • Máš čas a možnost zúčastnit se kurzu 30 hodin týdně (online i prezenčně).
  • Kandidáti na pozici vývojáře by měli mít základní znalosti objektově orientovaného programování (OOP).
  • Kandidáti na pozici CRM konzultanta by měli mít za sebou alespoň jeden rok praxe v oboru souvisejícím s podnikáním.

Pokud všechno výše uvedené sedí přímo na tebe, přihlas se na stáž Salesforce Lab a staň i ty CRM konzultantem nebo IT vývojářem!

Potvrdit, že účast v Salesforce Labu se může stát prvním krůčkem na profesní cestě v oboru CRM, může například Artjom Dzug, absolvent kurzu z roku 2019 a nyní stálý člen Deloitte Digital Salesforce týmu: „Stáž v Deloitte Digital Salesforce mi poskytla jedinečnou příležitost seznámit se s platformou Salesforce bez jakékoliv předchozí praxe. Jako člen týmu jsem měl možnost získat zkušenosti v mezinárodních projektech nejen v oblasti poradenství, ale také potřebné technické znalosti Salesforce. Během stáže jsem získal mnoho cenných kontaktů a zvýšil své šance na trhu práce v jednom z nejrychleji rostoucích odvětví digitálních technologií.“

O týmu Deloitte Digital Salesforce

Tým Deloitte Digital Salesforce nabízí českým i mezinárodním klientům poradenské služby v oblasti technologií pro řízení vztahů se zákazníky na platformě Salesforce. Poskytujeme inovativní technologická řešení od tvorby strategie až po samotnou implementaci a následnou podporu. Detailní znalost jednotlivých odvětví a rozsáhlé odborné zkušenosti s tzv. enabling technologies a cloudovými softwarovými platformami nám umožňují vytvářet inovativní projekty tváří v tvář digitální revoluci.

Kariéra v Deloitte Salesforce
Deloitte živě 

Digitalizace zdravotnictví: Využití dat přinese více efektivity pro pacienty, lékaře i pojišťovny

„Nedělat nic už dnes nemůžeme,“ říká Tomáš Knížek, náměstek pro informatiku ve VZP, o digitalizaci ve zdravotnictví. Resort se musí (nejen) kvůli zákonu o elektronizaci zdravotnictví připravit na zásadní změny, které by měly celý systém zkvalitnit a zefektivnit. Jak by měla digitalizace zdravotnictví probíhat? Co by měla pacientům a lékařům přinést? A jak se na ni chystá největší česká pojišťovna? Přinášíme vám rozhovor s Tomášem Knížkem, který byl hostem třetí konference CzechSetGo!, která se tentokrát zaměřila na téma eHealth. 

10. 1. 2022
Deloitte živě 

Obchodní bilance za listopad: Vyšší přebytek brzdí nárůst dovozu

Obchodní bilance dosáhla v listopadu mírného přebytku 5,7 miliardy korun, což je v meziročním srovnání o 28,4 miliard korun horší výsledek a v porovnání s předpandemickým rokem 2019 zhoršení o 6,4 miliard korun. Objem vývozu zboží dosáhl 380,4 miliard korun (meziroční růst o 8,1 procent) a objem vývozu dosáhl 374,7 miliard korun (meziroční růst o 17,1 procent). Přebytek obchodní bilance je tedy brzděn hlavně na straně dovozu zboží. 

7. 1. 2022
Deloitte živě 

Státní rozpočet: neslavný rekord

Již na začátku roku bylo zřejmé, že státní rozpočet je v roce 2021 nasměrován k rekordně vysokému schodku. Ostatně v zákonu o státním rozpočtu byl předpokládán schodek 500 miliard korun. Vláda si však nechala určitou rezervu pro případ horších ekonomických dopadů pandemie, navíc oživení ekonomiky bylo poměrně robustní, výsledný schodek je tedy o poznání nižší: 419,7 miliard korun. Přesto jde o nejvyšší schodek v historii. 

6. 1. 2022