Poradenství 

Deloitte Shared Services Conference 2019 řešila aktuální témata i nejnovější technologie pro střediska sdílených služeb

27 předních klientů z České republiky dorazilo do Dublinu na konferenci Deloitte Shared Services Conference, která se nesla v duchu robotizace, umělé inteligence, digitálního HR i budoucnosti práce, tedy na aktuální témata i nejnovější technologie pro střediska sdílených služeb. Deloitte ČR na ní představil demo verzi Anaplanu z dílny našeho Financial Transformation týmu, která byla ušita na míru specifickým potřebám SSC sektoru.

V České republice je Deloitte jediným implementačním partnerem Anaplanu, který centrům sdílených služeb umožňuje posunout se do role strategického partnera a transformovat způsob, jakým se dělají strategická rozhodnutí. Od plánování, práce s talenty, řešení financí až po provozní efektivitu – Anaplan je platforma, kterou lze využít pro lepší a informovanější obchodní rozhodování i k rychlejším reakcím na měnící se dynamiku trhu. Je to nástroj v cloudu, dají se v něm odlišit jednotlivé role i přístupy. Vstup je multidimenzionální, tzn., že ho je potřeba zaznamenat pouze jednou, protože se pak automaticky propíše všude. Vzniká tak jasná auditní stopa. Demo verze, kterou jsme vytvořili, byla specificky zaměřená na workforce planning.

Anaplan v praxi aneb co umí naše workforce planning demo

  • Plánování cílů v podobě objemu zpracovaných transakcí, například příchozích faktur, cestovních výkazů, počtu legal entit.
  • Plánování kapacit, tedy kolik je potřeba lidí k pokrytí navýšení objemu transakcí, ať už z důvodu růstu trhu, anebo z důvodu nových migrací.
  • Plánování veškerých nákladů spojených s lidmi, tedy například zvyšování platu v souvislosti s povýšením nebo plánování nákladů na školení.

Kromě toho nabízí spoustu dalších použití, specificky pro SSC to může být například KPI reporting, chargeback model, ale i centralizace celé FP&A funkce. Anaplan je zkrátka jako stavebnice lego – jediným limitem toho, co se dá z lega postavit, je vaše představivost.

Deloitte Shared Services Conference je prestižní konference pořádaná v Evropě. Letos na ní do Dublinu zamířilo 27 klientů Deloitte z České republiky z nejvýznamnějších SSC, které provázeli Milan Kulhánek, Jana Marková, Tereza De Bardi, Pavel Šimák, Gabriela Jindříšková a Tomáš Husner. Mezi témata konference patřila například robotizace, umělá inteligence, digitální HR, ale i budoucnost práce a lidský kapitál. Loni se setkání uskutečnilo v Praze a zúčastnilo se ho 950 klientů Deloitte z 50 zemí. Tématem byla digitalizace a inovace v oboru.

TIP PRO VÁS
dInvoiceBot: robo-účtař příchozích faktur

Plně automatizované řešení z dílny Deloitte pro zpracování příchozích faktur. To je dInvoiceBot, spolehlivý účtař, který zrychluje proces zpracování faktur, eliminuje riziko a zkracuje čas od přijetí faktury až po její úplné zaúčtování v účetním systému. Je to end-to-end řešení, které zvládá vše od OCR, invoice matching za pomoci umělé inteligence i automatické workflow. Zjistěte více o účtaři budoucnosti.

Connected Planning SSC
Poradenství 

Téma pro CFO: Jak zajistit odolnost firmy v době nejistoty?

České firmy musí být odolnější vůči všem rizikům. To je jasné poselství z loňského roku. Ať už jde o zákazníky, změny v dodavatelském řetězci, zaměstnance či dopady spojené s napojením na globální síť, to všechno jen umocňuje přetrvávající nejistotu. Krize už ale trvá dlouho a teď už je potřeba přejít z pouhého „přežívání“ do fungování v novém normálu a prosperitě. Změnit procesy a přijít s komplexním řešením, které z firmy udělá odolnější, efektivnější a především digitálnější společnost. Co to znamená především pro finanční ředitele? 

27. 1. 2021
Poradenství 

Je real time reporting v praxi českých firem fikce, nebo realita?

Marketingový ředitel přijde na poradu vedení s jinou analýzou výsledků než finanční ředitel, přitom by měli mít stejná data. To je běžná praxe. Stejně jako to, že stejná data různá oddělení interpretují různě. Analýza dat až příliš často zahrnuje shromažďování zpráv z hromádek papírů, tabulek, reportů, které dáváte dohromady z různých systémů a zdrojů, což zabere nějaký čas. Ne vždy navíc dojdete k tomu úplně správnému výsledku. Jaká úroveň real time reportingu je smysluplná právě pro vaši společnost? 

19. 10. 2020
Poradenství 

Záchrana textilky VEBA: Nahlédněte pod pokličku restrukturalizačního procesu

Do restrukturalizačního procesu na záchranu broumovské textilky VEBA vstoupil Deloitte v roce 2016. V té době se nad tradiční výrobou žakársky tkaných bavlněných tkanin i značkou samotnou stahovala mračna. Výroba se kvůli ekonomickému poklesu a dalším rizikovým faktorům na klíčových trzích v Africe dostala do hospodářských potíží. Firma vykázala ztrátu ve výši 57 milionů korun a rekordní bankovní dluh 740 milionů korun! V průběhu čtyřleté záchrany přitom došlo k eskalaci jednání mezi zainteresovanými stranami a dalším zvratům, které změnily předpoklady pro stávající řešení a vyžadovaly úpravy strategie. Jak Deloitte zachraňoval textilku se 160letou historií? Nahlédněte s námi do celého procesu restrukturalizace, tedy do záchrany firmy před krachem. 

8. 10. 2020