COVID-19  Daně 

Jak na chytrou daňovou kancelář?

Současná pandemie koronaviru přinesla i zvýšený zájem o práci na dálku. Ne všechny daňové subjekty ale zastihla tato situace stoprocentně připravené. Zaznamenali jsme, že řada společností utrpěla škody kvůli obtížnostem s e-komunikací, protože ještě stále nepracují se všemi možnostmi, které jim česká legislativa a moderní technologie nabízejí. Přitom je už nyní zřejmé, že budoucnost bude vyžadovat flexibilitu, a elektronizace procesů bude její neoddělitelnou součástí.

Proto jsme dali hlavy dohromady a přicházíme s možností spravovat (nejen) daňové záležitosti kdykoliv, odkudkoliv a s úsporou nákladů. Tyto kroky jsou ideálním způsobem, jak efektivně uvolnit finanční prostředky, čas a podnikatelské kapacity. Jedině tak lze totiž zachovat zdravé fungování společnosti v podnikatelském prostředí, které je náchylné ke změnám více než kdy dříve.

Také vzhledem k novele daňového řádu, která by pod názvem MOJE daně měla zavést digitální platformu pro komunikaci se správcem daně v daňových věcech, je nezbytné, aby společnosti již začaly s digitalizací pracovat.

Položte si prosím následující otázky:

  • Ohrozila pandemie koronaviru plnění vašich povinností ve vztahu k finančnímu úřadu?
  • Zapomněli jste například podat DPH přiznání či kontrolní hlášení?
  • Anebo chcete zkrátka dát sbohem hromadám papírů a začít spravovat dokumentaci elektronicky a online?

Pokud zní vaše odpovědi „ano“, pak je namístě zamyslet se nad možným řešením. Rádi vám v této oblasti budeme asistovat a představíme vám dané možnosti. V případě zájmu o krátký workshop, zhodnocení nastavení vašich současných procesů a komplexní informaci o všech možnostech jejich zlepšení  se na nás neváhejte obrátit.

Digitalizace Daňový řád dReport zpravodaj
Daně 

Lhůta pro stanovení daně nemůže být delší než 10 let ani v případě daňových ztrát

V květnu jsme informovali o přelomovém rozsudku Nejvyššího správního soudu, který odmítl praxi finanční správy spočívající v prodlužování lhůty pro stanovení daně tzv. řetězením daňových ztrát. V novém rozsudku Nejvyšší správní soud na tuto svou judikaturu navazuje a podrobněji se vyjadřuje k pravidlům běhu lhůty pro stanovení daně za zdaňovací období, v nichž vznikla nebo mohla být uplatněna daňová ztráta. 

5. 8. 2020
Daně 

Oliver na cestách: vyslání do Mnichova. Aneb co je psáno, to je dáno, bez papírů to nepůjde

Administrativa a související papírování jsou málokdy příjemnou záležitostí. Říkáme tomu byrokracie (či mnohem hůře) a většina z nás se tomu snaží vyhnout. Ne tak když řešíte zdanění zaměstnanců, tady je naopak papírování výhodou a přítelem. V dalším díle seriálu Oliver na cestách nahlédneme na začátek procesu a povíme si, co všechno je potřeba k tomu, aby zaměstnanec mohl být vyslán do zahraničí. Náš Oliver se chystá do Německa. 

4. 8. 2020
Daně 

Tým BPS v Deloitte: účetní, daňové a mzdové služby „pod jednou střechou“

Účetní závěrky, daňová přiznání, výkazy pro Intrastat, daňové poradenství, mzdová a personální agenda…, to vše si mohou firmy buď zajišťovat interně, nebo si mohou najmout externího dodavatele. V Deloitte poskytuje klientům outsourcing těchto služeb tým BPS (Business Process Solutions). V něm před čtyřmi lety zakotvila Lucie Stančíková, dnes senior účetní a daňová poradkyně, která pracuje v Deloitte již celkem pět let a říká, že to byla láska na první pohled. Co ji na práci v Deloitte nejvíce baví, jak své zkušenosti z praxe zúročila během studia a co všechno práce v BPS obnáší? 

30. 7. 2020