Deloitte živě 

Maloobchod v březnu: Propad poptávky při pandemii

Jedna z prvních indicií dopadu koronaviru na českou ekonomiku. Maloobchodní tržby v březnu meziročně klesly 8,9 procenta, po očištění o kalendářní vlivy dokonce o 9,3 procenta. Duben bude patrně ještě horší.

Podle očekávání rostly tržby prodejen potravin a lékáren. V prvním případě se obrat zvýšil o 4,9 procenta, v druhém o 9,1 procenta. Zbytek maloobchodu postihlo nucené uzavření v rámci obrany před šířením koronaviru. Nejvýrazněji to zasáhlo prodej oblečení a obuvi (-64,9 procenta) a prodej sportovního a turistického vybavení (-47,1 procenta). Zatímco „kamenné“ obchody zůstaly zavřené, prodeji přes internet se dařilo, zde se tržby meziročně zvýšily o 20,8 procenta.

Vzhledem k tomu, že velká část maloobchodu zůstala uzavřena po celý duben, budou nejspíše dubnové výsledky ještě horší než data za březen. V dalších měsících poptávku ovlivní negativní ekonomické dopady aktuální pandemie, zejména zvýšení nezaměstnanosti a menší ochota utrácet. Odhadovat výsledky za celý letošní rok je stále příliš nejisté vzhledem k vývoji situace. Jasněji bude, až dostaneme první statistiky vývoje po uvolnění restriktivních opatření.

Maloobchod
Deloitte živě 

Díky IT auditu mám možnost poznat IT prostředí u širokého spektra firem, říká Dominik Juránek z IT auditu Deloitte

Dominik začínal v IT auditu Deloitte před dvěma lety jako stážista. Dnes je z něho seniorní analytik a vede své vlastní zakázky pro klienty z Česka i ze zahraničí. „Člověk nemusí být programátor, aby mohl nastoupit do IT auditu. Důležitější je zajímat se o IT bezpečnost, mít přehled o IT prostředí a pak především chuť učit se a získávat nové zkušenosti,“ říká Dominik, který si na práci IT auditora nejvíce cení různorodosti a možnosti neustále se vzdělávat. Co všechno se v IT auditu naučil? Jak se mu dařilo skloubit školu s prací? A co ho při nástupu do Deloitte nejvíce překvapilo? 

20. 10. 2021
Deloitte živě 

CzechSetGo!: Vzdělávat a rozvíjet své zaměstnance je pro firmy efektivnější než nabírat nové

Firmy by měly podpořit lidi v dalším vzdělávání a rozvoji. Management by pak neměl vnímat vzdělávání jako benefit pro zaměstnance, ale jako přínos pro firmu. Shodli se na tom účastníci panelové diskuse v rámci konference CzechSetGo!, jejímž tématem byla role business komunity v podpoře vzdělávání a změn ve společnosti. Jak mohou firmy přispět k lepšímu vzdělávacímu systému, který bude produkovat lidi s potřebnými dovednostmi? A jak správně uchopit rozvoj zaměstnanců ve firmách? Nejen o tom debatovali lídři předních českých firem. 

8. 10. 2021
Deloitte živě 

Retail Summit 2021: Jaké zákaznické trendy ovlivňují využití nových technologií v maloobchodu?

Blockchain nebo virtuální realita jako běžná součást retailu? Na každodenní bázi zatím ještě ne, tyto a další moderní technologie jsou však v oblasti maloobchodu využívány stále více. V praxi se tak například online obchody snaží lépe pracovat s daty svých klientů, což přináší nejen více uskutečněných nákupů, ale také lepší zákaznickou zkušenost. Jaké jsou aktuální zákaznické trendy? Jaký potenciál mají nové technologie? A jak je lze v retailu efektivně uplatnit? To bylo tématem naší panelové diskuzi v rámci Retail Summitu 2021. 

7. 10. 2021