Deloitte živě 

Maloobchod v červnu: Móda, sport, turistika

Na průmyslovou výrobu a vývoz doléhá nepříznivé ekonomické počasí v zahraničí, domácí poptávka si toho ovšem prozatím příliš nevšímá. Maloobchodní tržby se v červnu meziročně zvýšily o 4,6 procenta, po zohlednění kalendářních vlivů dokonce o 6,2 procenta. V červnu měly žně zejména obchody s oblečením a obuví, jejichž tržby meziročně stouply o 17,4 procenta.

Rychle rostl také obrat v prodejnách se sportovním a turistickým vybavením (+9,9 procenta), v prodeji počítačů a mobilních telefonů (+7,3 procenta) a vybavením domácností (+7,3 procenta).

Domácí poptávka se opírá především o velmi nízkou nezaměstnanost a rychlý růst mezd. Obojí může vzít za své při výraznějším zpomalení růstu ekonomiky. V některých odvětvích již zaměstnanost začala klesat. Vývoj mezd má však značnou setrvalost. V letošním roce tak nejspíše maloobchodní tržby porostou i nadále solidním tempem. Nepříznivý ekonomický vývoj v zahraničí se do domácí poptávky promítne až v příštím roce.

Komentáře Davida Marka Maloobchod
Deloitte živě 

Mezinárodní normy ISO zdaleka nejsou jen o tom, že získáte papír

Za svou více než patnáctiletou praxi v oboru ISO norem jsem se mnohokrát setkala s názorem, že certifikáty jsou jenom o tom „mít papír, kterým se prokážu“. Tyto „ústrky“ si však mezinárodní normy ISO rozhodně nezaslouží, protože se jedná o standardy, které pomáhají nastavit procesy dynamickým a fungujícím způsobem. A pokud se k jejich implementaci přistoupí tzv. s otevřenou hlavou a ne pouze formalisticky, můžete vytvořit skutečně praktické fungující manažerské systémy, které vás jako firmu neustále posouvají dál a umožňují vám stálé zlepšování vašich procesů. ISO standardy vám totiž vytvoří jen jakýsi rámec, ale jak si vše nastavíte, záleží pouze na vás. A to je to, co mě na této problematice nejvíc baví - ta možnost, přizpůsobit formální rámec opravdovým individuálním požadavkům firmy. 

19. 8. 2019
Deloitte živě 

Začátek konce doby plastové: jaké produkty a obaly to mají kvůli nové legislativě sečtené?

Všichni už nějakou dobu v médiích a na sociálních sítích slýcháme o obrovském znečištění moří plasty. V červnu tohoto roku byla přijata směrnice Evropské unie o omezení dopadu některých plastových výrobků na životní prostředí, která na plastový problém reaguje. Je to však jen jeden z dílů skládanky zvané oběhové hospodářství (neboli cirkulární ekonomika). Pod tímto pojmem si můžeme v kostce představit způsob životního cyklu výrobků, který má za cíl zachovat v co největší možné míře hodnotu výrobků, materiálů a zdrojů a minimalizovat tak vznik odpadu. 

14. 8. 2019
Deloitte živě 

Haute couture do každé domácnosti? Světoznámé značky se stávají přístupnější, hledají nové zákazníky

Luxusní značky sází na online prodeje, personifikují své výrobky, investují do digitální komunikace, chtějí zaujmout novou skupinu zákazníků. Snaží se tak zbavit nálepky nedostupnosti a exkluzivity pro horních pár tisíc, různě cenově odstupňovanými kolekcemi pak mnohdy reagují na zvyšující se kupní sílu mileniálů a zetkařů. Od nich si navíc do budoucna hodně slibují. Přinášíme vám průvodce světem luxusu dle naší Globální studie o luxusních značkách. 

7. 8. 2019