Poradenství 

Maloobchod v červnu: Móda, sport, turistika

Na průmyslovou výrobu a vývoz doléhá nepříznivé ekonomické počasí v zahraničí, domácí poptávka si toho ovšem prozatím příliš nevšímá. Maloobchodní tržby se v červnu meziročně zvýšily o 4,6 procenta, po zohlednění kalendářních vlivů dokonce o 6,2 procenta. V červnu měly žně zejména obchody s oblečením a obuví, jejichž tržby meziročně stouply o 17,4 procenta.

Rychle rostl také obrat v prodejnách se sportovním a turistickým vybavením (+9,9 procenta), v prodeji počítačů a mobilních telefonů (+7,3 procenta) a vybavením domácností (+7,3 procenta).

Domácí poptávka se opírá především o velmi nízkou nezaměstnanost a rychlý růst mezd. Obojí může vzít za své při výraznějším zpomalení růstu ekonomiky. V některých odvětvích již zaměstnanost začala klesat. Vývoj mezd má však značnou setrvalost. V letošním roce tak nejspíše maloobchodní tržby porostou i nadále solidním tempem. Nepříznivý ekonomický vývoj v zahraničí se do domácí poptávky promítne až v příštím roce.

Komentáře Davida Marka Maloobchod
COVID-19  Poradenství 

Krize má své vítěze i poražené, finančním ředitelům komplikuje další kroky přetrvávající nejistota

Opatrnost. To je teď klíčové slovo, pokud jde o další rozhodnutí. A finanční ředitelé to moc dobře ví. Jak ale řídit finance v době, kdy nevíte, jak se bude situace dále vyvíjet? Na jaké klíčové kroky je potřeba se zaměřit? Martin Buranský, seniorní poradce Deloitte pro CFO, říká, že finanční ředitelé teď musí začít řídit společnost od fundamentálních základů: „Už dnes je jasné, kdo jsou vítězové, a kdo jsou poražení, a kdo se pravděpodobně dostane z krize rychleji, či koho naopak čekají problémy. Na základě změn, které se teď dějí opravdu rychle, musí CFO začít upravovat finanční a obchodní strategii.“ 

30. 6. 2020
Poradenství 

Jak správně postupovat při výběrovém řízení dodavatele (nejen) CRM systémů a posunout business o krok dál?

Poslední dobou poměrně často slýcháme otázku: A jak byste tedy to výběrové řízení udělali vy? Je to pochopitelné. Výběr dodavatele CRM systému je v celém projektu implementace zásadní krok, jemuž předchází nemalé úsilí uvnitř vaší firmy. Jak se tedy na tender co nejlépe připravit? A na jaká kritéria brát největší zřetel? 

22. 4. 2020