Deloitte živě 

Maloobchod v dubnu: Nákupní horečka nepolevuje, nejrychleji rostl obrat u oblečení a obuvi

Hlad domácností nepolevuje. Jejich útraty v obchodech rostou již pátým rokem. V dubnu se tržby v maloobchodním prodeji meziročně zvýšily o 5,6 procenta, resp. o 5,0 procent po kalendářním očištění. Důvody rostoucí poptávky jsou zřejmé: nezaměstnanost stále klesá, růst mezd zrychluje, inflace zůstává nízká. Zároveň zrychluje také tempo růstu spotřebitelských úvěrů. V dubnu dosáhlo 9,2 procenta, což je nejvíce za posledních 7 let.

A za co se utrácí? Nejrychleji rostl obrat v prodejnách s oblečením a obuví (19,9 procenta), prodejnách s vybavením pro sport a rekreaci a prodejnách s vybavením pro domácnost. Obrazně řečeno: od H&M přes Decathlon do IKEA.

Klesl jen prodej potravin (-3,6 procenta). Není to tím, že by Češi drželi dietu, ale načasováním Velikonoc. Loni i letos připadly Velikonoce na duben, v letošním roce ovšem na začátek měsíce a nákupy potravin a nápojů na Velikonoce proběhly ještě na konci března.

V nejbližších měsících by měl maloobchod pokračovat v poměrně rychlém tempu růstu. Nahrávají tomu všechny klíčové faktory. Za celý rok počítáme se zvýšením maloobchodních tržeb o 5-6 procent.

Maloobchodní tržby Komentáře Davida Marka Maloobchod

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right