Deloitte živě 

Maloobchod v únoru: Domácí poptávka pilířem růstu

Obchodníci si nemohou stěžovat. Tržby v maloobchodě meziročně reálně stouply o 5,1 procenta. Domácí poptávka, zejména rostoucí spotřeba domácností, byla i v 1. čtvrtletí letošního roku klíčovým faktorem růstu ekonomiky.

Nejrychleji rostly tržby z prodeje oblečení a obuvi (+13,6 %). Výrazně více se utrácelo také za vybavení pro rekreaci a sport (+12,3 %). Více se jezdilo nakupovat také do obchodů s vybavením pro domácnost (+7,2 %) a solidně rostly také tržby z prodeje počítačů a mobilních telefonů (+4,6 %). Naopak lékárnám klesl obrat o 3,4 %.

Domácí poptávka se může opřít zejména o rychlý růst mezd a rekordně nízkou nezaměstnanost. Pomáhá jí také mírně podprůměrná úroveň míry úspor. V zahraničí sice přibývá známek zhoršení ekonomického počasí a prognózy růstu pro Německo a další země postupně klesají, domácí poptávka v české ekonomice si ale ještě nějakou dobu svou sílu udrží.

Po loňském růstu maloobchodu o 4,9 procenta počítáme v letošním roce s reálným zvýšením obratu v obchodech zhruba o 4,0 procenta.

Komentáře Davida Marka Tržby Maloobchod
Lidé  Deloitte živě 

Kritické myšlení: Cesta k profesnímu růstu i osobnímu rozvoji

Nepodléhat prvnímu dojmu, nepřebírat slepě názory druhých, udržet si odstup a být schopen vytvořit si vlastní názor na základě vědomostí a zkušeností – to jsou schopnosti, které jsou nezbytné pro orientaci v nepřeberném množství informací, které se na nás každý den valí ze všech stran. Ať už mluvíme o soukromém či pracovním životě, bez kritického myšlení se v budoucnu zkrátka neobejdeme. Lze se této schopnosti naučit? A jaké jsou její praktické přínosy? Na tyto a další otázky jsme se zaměřili na třetím z našich MeetUp setkání, kde mladým lidem přinášíme semináře a workshopy věnované trendům z oblasti budoucnosti práce. 

10. 6. 2019