Deloitte živě 

Maloobchod v únoru: Domácí poptávka pilířem růstu

Obchodníci si nemohou stěžovat. Tržby v maloobchodě meziročně reálně stouply o 5,1 procenta. Domácí poptávka, zejména rostoucí spotřeba domácností, byla i v 1. čtvrtletí letošního roku klíčovým faktorem růstu ekonomiky.

Nejrychleji rostly tržby z prodeje oblečení a obuvi (+13,6 %). Výrazně více se utrácelo také za vybavení pro rekreaci a sport (+12,3 %). Více se jezdilo nakupovat také do obchodů s vybavením pro domácnost (+7,2 %) a solidně rostly také tržby z prodeje počítačů a mobilních telefonů (+4,6 %). Naopak lékárnám klesl obrat o 3,4 %.

Domácí poptávka se může opřít zejména o rychlý růst mezd a rekordně nízkou nezaměstnanost. Pomáhá jí také mírně podprůměrná úroveň míry úspor. V zahraničí sice přibývá známek zhoršení ekonomického počasí a prognózy růstu pro Německo a další země postupně klesají, domácí poptávka v české ekonomice si ale ještě nějakou dobu svou sílu udrží.

Po loňském růstu maloobchodu o 4,9 procenta počítáme v letošním roce s reálným zvýšením obratu v obchodech zhruba o 4,0 procenta.

Komentáře Davida Marka Tržby Maloobchod
Deloitte živě 

SFTR – poslední krok k transparentnosti transakcí s cennými papíry (nový reporting nad rámec MIFID II, MIFIR a EMIR)

V reakci na finanční krizi v roce 2008 věnovali (nejen) evropští regulátoři mnoho úsilí na snížení systemického rizika a posílení finanční stability. Za svůj hlavní cíl si vytyčili vnést více světla do oblasti stínového bankovnictví a zvýšit transparentnost fungování finančních trhů jako takových i vůči klientům. 

17. 4. 2019
Deloitte živě 

Měření skutečného dopadu podnikání

Je všeobecně známo, že úspěch společnosti nelze měřit jen podle zisku a výnosů. Každý podnik zanechává důležitou stopu v ekonomice, společnosti a prostředí, kde rozvíjí své iniciativy. Dle studie mezi manažery projektů společenské odpovědnosti z roku 2015 požaduje většina finančních ředitelů zveřejňování nefinančních výsledků a věnují se pozorněji skutečnému dopadu každého podnikatelského provozu. Uvědomují si totiž, jakou odpovědnost vůči společnosti jejich firma má. Průzkumy mezi mileniály naznačují, že podle většiny mladých lidí je právě teď ideální doba k tomu, aby se podnikatelé ukázali jako tvůrci změn k lepšímu. 

16. 4. 2019
Deloitte živě 

Startupy jsou jako ti největší super hrdinové. Ještě lepší než Tony Stark a Hulk dohromady, zaznělo na SWCS

Startup World Cup & Summit (SWCS) navštívilo ve středu 10. dubna v pražském Kongresovém centru přes 1100 účastníků. Ti si kromě regionálního a evropského finále vyslechli celou řadu světových CEO, byznysmenů, zakladatelů startupů nebo investorů. Největší ohlas mezi účastníky SWCS měli šéf aplikace Strava James Quarles a generální ředitel české antivirové společnosti Avast Vincent Steckler. Quarles i Steckler plnému sálu prezentovali nejenom své úspěchy, ale i nezdary. Protože je v pořádku dělat chyby, a když je neděláte, nesnažíte se dost. 

15. 4. 2019