Deloitte živě 

Nejrychleji rostoucí luxusní značky jsou Canada Goose a Pandora

Lídrem dvacítky nejrychleji rostoucích firem s luxusním zbožím se podle Deloitte studie o luxusních značkách 2018 stala společnost Canada Goose Holdings, jejíž prodeje na domácím trhu vzrostly v roce 2016 o 38,8 procent. Luxusní bundy této značky se prodávají hlavně v Severní Americe a Evropě. Na druhém místě se umístily šperky Pandora, třetí příčku obsadila italská společnost Valentino.

Žebříček dvaceti nejrychleji rostoucích firem s luxusním zbožím vychází z prodejů za dvouleté období. Mezi fiskálními roky 2014–2016 se jejich prodeje zvýšily ročně o 15,1 procent. Pouze šesti z těchto dvaceti společností rostly tržby v roce 2016 rychleji než v roce 2015. Dvanáct společností vykazuje stejně vysokou hodnotu růstu, kterou vykazovaly už v roce  2015.

Největší zastoupení v top dvacítce nejrychleji rostoucích prodejců luxusního zboží má už potřetí v řadě Itálie (6), z Francie pocházejí čtyři společnosti – SMCP, Hermès, Kering a L’Oréal Luxe. Své zástupce má v žebříčku také Indie v čele s klenotnictvím PC Jeweler a Joyalukkas, dalších osm firem pochází z Brazílie, Kanady, Číny, Dánska, Švédska, Švýcarska, Spojeného království a Spojených států.

Co stojí za úspěchem Pandory?
Nejvíce konzistentní růst prokázalo dánské „cenově dostupné“ klenotnictví Pandora, které  se v žebříčku 20 nejrychleji rostoucích firem objevuje každoročně. Jeho prodeje vzrostly za fiskální rok 2016 o 21,2 procent.

Společnost se zaměřuje na rychlé rozšiřování sítě svých prodejen (336 nových konceptů) a na akvizice obchodních síti v Singapuru a Macau. V Kanadě, Číně a na Novém Zélandu uvedla na trh internový obchod, soustředí se i na diverzifikaci produktů (náramky, prstýnky, náušnice). Společnost dosáhla dokonce nejvyššího nárůstu čistého zisku v rámci Top 100 luxusních značek (o 29,7 procent).

Luxusnímu zboží se daří hlavně v Itálii
Růst prodejů o více než 25 procent ve finančním roce 2016 vykázala také italská společnosti Valentino a značka Furla. Módní značka Valentino dokonce v prodeji zboží prolomila hranici jedné miliardy EUR. Daří se jí v čele s kreativním návrhářem Pierpaolo Piccioli a CEO Stefanem Sassi, který se soustředí na rozšiřování prodejní sítě. O 24,5 procent zaznamenala nárůst prodejů na svém největším trhu v Japonsku a v Evropě značka Furla – luxusní kabelky a příslušenství.

  • Deset z dvaceti nejrychleji rostoucích firem se zabývá prodejem oblečení a obuvi, pět společností nabízí šperky a hodinky, kosmetiku a parfémy zastupuje v žebříčku značka L’Oréal Luxe a nově vzniklá luxusní divize společnosti Coty. Společnost Hermés a Kering se zabývají prodejem různého luxusního zboží a pouze jedna společnost, Furla, nabízí kabelky.
  • V žebříčku nejrychleji rostoucích firem se vůbec poprvé objevila značka L´Oreal Luxe a francouzský producent luxusního zboží Kering.
  • Polovina z 20 nejrychleji rostoucích společností prodala luxusní zboží za více než 1 miliardu USD.
  • Do žebříčku nejrychleji rostoucích firem se poprvé za čtyři roky nekvalifikovaly společnosti Kate Spade, Michael Korse a Marcolin.
  • Na luxusní bundy značky Valentino se vztahuje doživotní záruka.

Podrobnosti najdete v Deloitte studii o luxusních značkách 2018, která zkoumá 100 největších celosvětových společností nabízejících luxusní zboží na základě celkových tržeb z prodeje luxusního zboží za hospodářský rok 2016 (červenec 2016 – červen 2017).

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right