Deloitte živě 

Nezaměstnanost v srpnu: Stagnace poblíž historického minima

Míra nezaměstnanosti měřená podílem nezaměstnaných na populaci v srpnu stagnovala na 3,1 procent. V srpnu bylo evidováno 230 tisíc uchazečů o zaměstnání (z toho bylo 210 tisíc dosažitelných uchazečů). Firmy přes trh poptávaly 313 tisíc volných pracovních míst. Situace na trhu tak pro zaměstnance zůstala i v srpnu příznivá.

Míra nezaměstnanosti setrvala poblíž svých historických minim. Naopak firmám přibyly starosti, když se zvýšil počet volných pracovních míst, které se přes úřady práce snaží obsadit, z červencových 310 tisíc na 313 tisíc. Již pátý měsíc v řadě se poměr nezaměstnaných na jedno pracovní místo nachází pod 1 a aktuálně na svém historickém minimu (0,74), kde se nacházel také v červnu.

Do budoucna nelze očekávat nějaký obrat trendu. V podmínkách omezené nabídky práce a pokračujícího ekonomického růstu by se míra nezaměstnanosti měla udržet na současných velmi nízkých úrovních, pravděpodobně ještě mírně poklesne. Za celý rok 2018 čekáme průměrnou míru nezaměstnanosti 3,2 procenta. Z tohoto vývoje budou mít radost zaměstnanci, protože nedostatek pracujících stimuluje růst mezd, pro firmy a ekonomiku jako celek ale takový vývoj není optimální.

nezaměstnanost uchazeči o zaměstnání Nabídka práce
Deloitte živě 

Hledáme redaktory/copywritery. Chcete se s námi podílet (nejen) na tvorbě tohoto blogu?

Nabízíme vlastně takovou práci 2v1 – na jedné straně možnost psát články jako redaktor v rámci našeho blogu www.dreport.cz a současně jako copywriter v Deloitte, který připravuje různé propagační materiály. Klíčová slova téhle práce jsou: nové texty a témata – editace – stylistické úpravy – brožury – zpravodaje – letáky. Zkusíte to? 

12. 12. 2018
Lidé  Deloitte živě 

Sociální inovace v praxi: Alternativní financování řešení nezaměstnanosti a peer-to-peer podpora

Ve světě existuje více než sto druhů sociálních inovací, které hledají řešení aktuálních sociálních problémů. Inovace mohou spočívat v aplikaci nových přístupů v řadě oblastí – např. ve tvorbě nových modelů financování, zapojení nových aktérů nebo kolaborace mezi aktéry, v re-designu produktů, procesů nebo organizačního zajištění. Důležitou roli v rámci sociálních inovací hraje zapojení technologií, které významně mění poskytování služeb. 

11. 12. 2018
Deloitte živě 

Kamenné vs. online prodejny: Během vánočních nákupů vyhrávají e-shopy

Bezmála 60 procent zákazníků všech věkových skupin plánuje letos zvolit pro vánoční nákupy online prodejny. Drtivá většina z nich pak pro výběr dárků využije digitální technologie, přičemž letos výrazně vzrostou nákupy přes mobilní telefon – proti loňsku o 10 procent. Z vánočního průzkumu Deloitte dále vyplývá, že zákazníci jen neradi mění své nákupní zvyky – více než tři čtvrtiny mají v plánu nakupovat u stejných prodejců jako loni. Jak změnit jejich preference, které vánoční nabídky jsou pro ně nejpřitažlivější a co je dokáže přitáhnout do kamenných obchodů? 

7. 12. 2018