Technologie  Deloitte živě 

Pilulka.cz i Ackee uspěly ve Fast 500 EMEA

Prusa Research, Blindspot Solutions, rohlik.cz, Pilulka, Ackee a dalších 21 českých firem bodovalo v žebříčku Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2019. Co na to říkají Martin Kasa (Pilulka.cz) a Martin Půlpitel (Ackee)?

Rekordní počet 25 českých technologických společností se umístil v žebříčku Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2019 a uspěl mezi pětistovkou nejrychleji rostoucích firem z regionů Evropy, Afriky a Blízkého východu. Nejúspěšnějšími českými firmami jsou výrobce 3D tiskáren Prusa Research (23. místo) a Blindspot Solutions (24. místo), respektive na 17. příčce Mews Systems, firma s českými kořeny, která ale sídlí v Holandsku. V žebříčku, který hodnotí tempo růstu příjmů za poslední čtyři roky, zvítězil britský fintech Revolut s úctyhodným růstem ve výši 39 754 procent.

Mezi pětistovkou nejrychleji rostoucích firem jsou v první dvoustovce čeští Applifting (105. příčka), rohlik.cz (118.), 3Dwiser (121.), Kiwi.com (140.), Proficio Marketing (168.) a Glami (173.). Na 334. příčce skončila lékárenská skupina Pilulka, na 362. místě pak vývojáři mobilních aplikací Ackee.

Pacienti budou vyžadovat digitalizaci, říká Martin Kasa z Pilulka.cz

Pilulka.cz se letos stala nejlépe řízenou firmou Česka v rámci programu Czech Best Managed Companies a uspěla v soutěži Deloitte Technology Fast 500 EMEA za rok 2019, když skončila na 334. místě. Podle zakladatele a spolumajitele Martina Kasy je to potěšení i závazek, ale hlavně potvrzení toho, že jdou správným směrem.

„Chceme dále pokračovat v tomto směru, ať už jde o řízení společnosti či digitalizaci všech procesů, které děláme, včetně digitalizace obchodního modelu. To jsou věci, které se pak promítají v číslech a následně pak do úspěchu v těchto soutěžích,“ říká Martin Kasa a doplňuje, že současná krize je naučila, jak moc je důležité, aby Pilulka zůstala ve vnitřních procesech takovou tou malou dynamickou firmou, která je schopna rychle reagovat na aktuální vývoj.

Klíčové bylo rychle reagovat na poptávku

„Z týdne na týden jsme dokázali změnit spoustu procesů na skladu a na objednávání a díky tomu jsme byli schopni nakupovat produkty jako roušky a dezinfekce. V segmentu jsme byli jedni z mála, kteří měli v době krize po většinu doby tohle nedostatkové zboží, což bylo právě změnou procesů uvnitř firmy. Klíčové bylo zůstat agilní, být schopen rychle reagovat na poptávku. Tam, kde si konkurence ještě ani nevšimla, že se změnila poptávka, tak my už jsme měli řešení, jak pracovat a postupovat, aby zákazníci byli spokojení,“ doplňuje Martin Kasa.

Pilulka je tak díky svému zaměření jasným vítězem koronavirové krize. „Celé nám to ukázalo, jak je důležitá digitalizace celého odvětví telemedicíny. Lidé se naučili, že spoustu věcí lze řešit distančně, že je to efektivnější jak pro pacienty, pojišťovny, tak i pro další subjekty v celém systému. Poučilo nás to v tom, že jdeme správným směrem. Kdo nezačal pořádně digitalizovat, tedy nejen tak, že si to pouze napsal do strategie, ale že to skutečně dělá, tak tady dlouho nebude, protože pacienti to budou vyžadovat.“

Martin Půlpitel z Ackee: Nejlepší měsíce za celou historii firmy

Martine, jak se Ackee v aktuální situaci daří?

Možná jsme měli štěstí na načasování, že nás to zastihlo v dobré kondici, ale my jsme se vlastně vůbec nepropadli, takže covid krizi se nám podařilo skvěle zvládnout. Dokonce jsme měli nejlepší měsíce za celou historii firmy. To je pro nás největší úspěch letošního roku, který je zatím hodně jiný než ty předchozí. A cílíme na obrat 100 milionů korun v letošním roce, což je významný růst proti minulému roku. A zatím to vypadá, že cíl splníme, i navzdory aktuální situaci, která nastala.

Co podle vás rozhodlo, že je firma v takhle dobré kondici?

Je to dlouhodobá práce a vize firmy, na které klienty se soustředíme a jak s nimi pracujeme. Byli jsme dobře připraveni. Nejsme závislí na startupech, které nedostanou finance a pak skončí ze dne na den. Máme stabilní firmu s dlouhodobými projekty, které neovlivní nenadálé situace, nebo jsou na tom tak dobře, že dlouhodobě svému byznysu věří a berou aktuální stav jen jako lokální zpomalení.

Cítíte teď ze strany klientů určitou opatrnost?

Firmy budou opatrné, je to cítit, poptávek chodí méně. Čím větší globální firma, tím extrémnější opatrnost. To před krizí nebylo. Na druhou stranu – my si tedy extrémně vybíráme a jsme také opatrní, což jsme ale dělali i před krizí. Ani my teď neděláme žádné radikální kroky. Chtěli jsme se stěhovat do nových kanceláří, ale teď zvažujeme, jestli to bude potřeba, právě i s ohledem na home office – celá firma teď byla na tři měsíce kompletně remote.

Jaké jsou teď aktuální trendy?

K trendům jsem spíše skeptičtější. My se spíše držíme toho, co umíme dělat nejlépe, a to jsou mobilní aplikace, respektive komplexní aplikace, celkové projekty a dodávky na míru pro naše klienty. Děláme komplexní projekty od A do Z a ty pak náhlý výpadek v řádu týdne či měsíce neohrozí. Projekty započaly, musí se dokončit, nejsou ohroženy aktuální situací.

Chcete poměřit síly s nejlepšími technologickými firmami? Pak se nezapomeňte přihlásit do dalšího ročníku žebříčku Deloitte Technology Fast 50. Právě tam totiž startuje váš let do dalšího žebříčku – do Technology Fast 500 EMEA. Gate se uzavře 14. srpna 2020, zajistěte si online boarding pass ještě dnes!

Registrujte se do Fast 50 CE

Deloitte živě 

Potkalo se více světů s unikátními zkušenostmi, proto to mohlo fungovat, říká Pavel Doležal z iniciativy COVID19CZ

Březen 2020. Nový koronavirus se šíří Evropou, první případy se objevují také v Česku. Chybí roušky a další ochranné pomůcky, hygiena je přetížena, situace v okolních zemích není příznivá. Nikdo neví, s jakou intenzitou u nás nakonec virus udeří a do jaké míry paralyzuje zdravotní systém. Vedle toho se organizuje skupina kolem českých technologických firem a IT nadšenců, kteří přebírají iniciativu a během pár dnů vytvoří hned několik chytrých řešení pro boj s nákazou. Jak na bojové podmínky vzpomínají jeden ze zakladatelů iniciativy COVID19CZ Pavel Doležal a Karel Roubík, vynálezce plicního ventilátoru CoroVent? 

28. 7. 2020
Právo  Deloitte živě 

Novinky ve vysílání zaměstnanců: Jak se nová pravidla promítnou v plánování zahraničních služebních cest?

Pravidla pro vysílání zaměstnanců za hranice doznaly zásadních změn. Tyto změny se týkají nejen cest tuzemských zaměstnanců za hranice Česka, ale i zaměstnanců, kteří přijíždí pracovně ze zahraničí do České republiky. Již od 30. července 2020 začne totiž platit novela zákoníku práce, která v sobě reflektuje požadavky vyplývající z revidované směrnice EU o vysílání pracovníků do zahraničí. Jaké konkrétní novinky nás čekají? Na co se v souvislosti s uvedenými změnami připravit? A jak si s novými pravidly poradila legislativa v jiných evropských státech? Těmito a dalšími otázkami jsme se zabývali se v rámci našeho webcastu věnovanému mobilitě zaměstnanců. 

20. 7. 2020
Deloitte živě 

Metoda EPC: Energeticky úsporná opatření bez počátečního kapitálu a s garantovanou výší úspor

Energetické úspory mají řadu výhod, k těm klíčovým patří snížení finanční výdajů, ochrana životního prostředí či zkvalitnění pracovního prostředí uvnitř budov. Jedním ze způsobů, jak energeticky úsporná opatření zavést, i když v danou chvíli nemáte k dispozici celkový objem finančních prostředků, je metoda EPC (Energy Performance Contracting). V čem spočívá a jaké jsou její největší výhody a nevýhody? O tom diskutovali v našem livestreamu odborníci z Deloitte Miroslav Lopour, Martin Šindler a Ivan Telecký a technicko-provozní ředitel Národního divadla Václav Pelouch. 

13. 7. 2020