Technologie  Deloitte živě 

Pilulka.cz i Ackee uspěly ve Fast 500 EMEA

Prusa Research, Blindspot Solutions, rohlik.cz, Pilulka, Ackee a dalších 21 českých firem bodovalo v žebříčku Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2019. Co na to říkají Martin Kasa (Pilulka.cz) a Martin Půlpitel (Ackee)?

Rekordní počet 25 českých technologických společností se umístil v žebříčku Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2019 a uspěl mezi pětistovkou nejrychleji rostoucích firem z regionů Evropy, Afriky a Blízkého východu. Nejúspěšnějšími českými firmami jsou výrobce 3D tiskáren Prusa Research (23. místo) a Blindspot Solutions (24. místo), respektive na 17. příčce Mews Systems, firma s českými kořeny, která ale sídlí v Holandsku. V žebříčku, který hodnotí tempo růstu příjmů za poslední čtyři roky, zvítězil britský fintech Revolut s úctyhodným růstem ve výši 39 754 procent.

Mezi pětistovkou nejrychleji rostoucích firem jsou v první dvoustovce čeští Applifting (105. příčka), rohlik.cz (118.), 3Dwiser (121.), Kiwi.com (140.), Proficio Marketing (168.) a Glami (173.). Na 334. příčce skončila lékárenská skupina Pilulka, na 362. místě pak vývojáři mobilních aplikací Ackee.

Pacienti budou vyžadovat digitalizaci, říká Martin Kasa z Pilulka.cz

Pilulka.cz se letos stala nejlépe řízenou firmou Česka v rámci programu Czech Best Managed Companies a uspěla v soutěži Deloitte Technology Fast 500 EMEA za rok 2019, když skončila na 334. místě. Podle zakladatele a spolumajitele Martina Kasy je to potěšení i závazek, ale hlavně potvrzení toho, že jdou správným směrem.

„Chceme dále pokračovat v tomto směru, ať už jde o řízení společnosti či digitalizaci všech procesů, které děláme, včetně digitalizace obchodního modelu. To jsou věci, které se pak promítají v číslech a následně pak do úspěchu v těchto soutěžích,“ říká Martin Kasa a doplňuje, že současná krize je naučila, jak moc je důležité, aby Pilulka zůstala ve vnitřních procesech takovou tou malou dynamickou firmou, která je schopna rychle reagovat na aktuální vývoj.

Klíčové bylo rychle reagovat na poptávku

„Z týdne na týden jsme dokázali změnit spoustu procesů na skladu a na objednávání a díky tomu jsme byli schopni nakupovat produkty jako roušky a dezinfekce. V segmentu jsme byli jedni z mála, kteří měli v době krize po většinu doby tohle nedostatkové zboží, což bylo právě změnou procesů uvnitř firmy. Klíčové bylo zůstat agilní, být schopen rychle reagovat na poptávku. Tam, kde si konkurence ještě ani nevšimla, že se změnila poptávka, tak my už jsme měli řešení, jak pracovat a postupovat, aby zákazníci byli spokojení,“ doplňuje Martin Kasa.

Pilulka je tak díky svému zaměření jasným vítězem koronavirové krize. „Celé nám to ukázalo, jak je důležitá digitalizace celého odvětví telemedicíny. Lidé se naučili, že spoustu věcí lze řešit distančně, že je to efektivnější jak pro pacienty, pojišťovny, tak i pro další subjekty v celém systému. Poučilo nás to v tom, že jdeme správným směrem. Kdo nezačal pořádně digitalizovat, tedy nejen tak, že si to pouze napsal do strategie, ale že to skutečně dělá, tak tady dlouho nebude, protože pacienti to budou vyžadovat.“

Martin Půlpitel z Ackee: Nejlepší měsíce za celou historii firmy

Martine, jak se Ackee v aktuální situaci daří?

Možná jsme měli štěstí na načasování, že nás to zastihlo v dobré kondici, ale my jsme se vlastně vůbec nepropadli, takže covid krizi se nám podařilo skvěle zvládnout. Dokonce jsme měli nejlepší měsíce za celou historii firmy. To je pro nás největší úspěch letošního roku, který je zatím hodně jiný než ty předchozí. A cílíme na obrat 100 milionů korun v letošním roce, což je významný růst proti minulému roku. A zatím to vypadá, že cíl splníme, i navzdory aktuální situaci, která nastala.

Co podle vás rozhodlo, že je firma v takhle dobré kondici?

Je to dlouhodobá práce a vize firmy, na které klienty se soustředíme a jak s nimi pracujeme. Byli jsme dobře připraveni. Nejsme závislí na startupech, které nedostanou finance a pak skončí ze dne na den. Máme stabilní firmu s dlouhodobými projekty, které neovlivní nenadálé situace, nebo jsou na tom tak dobře, že dlouhodobě svému byznysu věří a berou aktuální stav jen jako lokální zpomalení.

Cítíte teď ze strany klientů určitou opatrnost?

Firmy budou opatrné, je to cítit, poptávek chodí méně. Čím větší globální firma, tím extrémnější opatrnost. To před krizí nebylo. Na druhou stranu – my si tedy extrémně vybíráme a jsme také opatrní, což jsme ale dělali i před krizí. Ani my teď neděláme žádné radikální kroky. Chtěli jsme se stěhovat do nových kanceláří, ale teď zvažujeme, jestli to bude potřeba, právě i s ohledem na home office – celá firma teď byla na tři měsíce kompletně remote.

Jaké jsou teď aktuální trendy?

K trendům jsem spíše skeptičtější. My se spíše držíme toho, co umíme dělat nejlépe, a to jsou mobilní aplikace, respektive komplexní aplikace, celkové projekty a dodávky na míru pro naše klienty. Děláme komplexní projekty od A do Z a ty pak náhlý výpadek v řádu týdne či měsíce neohrozí. Projekty započaly, musí se dokončit, nejsou ohroženy aktuální situací.

Chcete poměřit síly s nejlepšími technologickými firmami? Pak se nezapomeňte přihlásit do dalšího ročníku žebříčku Deloitte Technology Fast 50. Právě tam totiž startuje váš let do dalšího žebříčku – do Technology Fast 500 EMEA. Gate se uzavře 31. srpna 2020, zajistěte si online boarding pass ještě dnes!

Registrujte se do Fast 50 CE

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right