Poradenství 

Spotřebitelské ceny v prosinci: Stále za hranicí inflačního cíle

Inflace neztrácí na síle a již druhý měsíc překračuje horní hranici tolerančního pásma kolem inflačního cíle centrální banky. Zde může ještě několik měsíců setrvat, neboť ji zkraje letošního roku podpoří zvýšení sazeb spotřebních daní u cigaret a alkoholu.

Index spotřebitelských cen se v prosinci zvýšil o 0,2 procenta, meziroční inflace stoupla o 0,1 procentního bodu na 3,2 procenta. V prosinci k růstu cenové hladiny přispěly zejména vyšší ceny potravin. Konkrétně zdražily zejména brambory (+7,5 procenta), mléko (3,4 procenta) a vepřové maso (3,1 procenta). Zvýšily se také ceny elektřiny a ceny automobilů. Klesly naopak ceny alkoholu.

Jádrová inflace i nadále přesahuje inflační cíl centrální banky a drží se kolem hodnoty 2,5 procenta. Pro měnovou politiku je ovšem důležitá prognóza inflace a nikoli současná hodnota inflace. V nejbližších měsících se sice inflace udrží kolem 3 procent, nicméně poté by postupně měla celková i jádrová inflace klesnout ke 2 procentům. Centrální banka by tedy mohla ponechat úrokové sazby v letošním roce beze změny, i když tu a tam se v bankovní radě objeví nějaký „jestřáb“.

Komentáře Davida Marka Inflace Spotřebitelské ceny
COVID-19  Poradenství 

Krize má své vítěze i poražené, finančním ředitelům komplikuje další kroky přetrvávající nejistota

Opatrnost. To je teď klíčové slovo, pokud jde o další rozhodnutí. A finanční ředitelé to moc dobře ví. Jak ale řídit finance v době, kdy nevíte, jak se bude situace dále vyvíjet? Na jaké klíčové kroky je potřeba se zaměřit? Martin Buranský, seniorní poradce Deloitte pro CFO, říká, že finanční ředitelé teď musí začít řídit společnost od fundamentálních základů: „Už dnes je jasné, kdo jsou vítězové, a kdo jsou poražení, a kdo se pravděpodobně dostane z krize rychleji, či koho naopak čekají problémy. Na základě změn, které se teď dějí opravdu rychle, musí CFO začít upravovat finanční a obchodní strategii.“ 

30. 6. 2020
Poradenství 

Jak správně postupovat při výběrovém řízení dodavatele (nejen) CRM systémů a posunout business o krok dál?

Poslední dobou poměrně často slýcháme otázku: A jak byste tedy to výběrové řízení udělali vy? Je to pochopitelné. Výběr dodavatele CRM systému je v celém projektu implementace zásadní krok, jemuž předchází nemalé úsilí uvnitř vaší firmy. Jak se tedy na tender co nejlépe připravit? A na jaká kritéria brát největší zřetel? 

22. 4. 2020