Deloitte živě 

Startupy jsou jako ti největší super hrdinové. Ještě lepší než Tony Stark a Hulk dohromady, zaznělo na SWCS

Startup World Cup & Summit (SWCS) navštívilo ve středu 10. dubna v pražském Kongresovém centru přes 1100 účastníků. Ti si kromě regionálního a evropského finále vyslechli celou řadu světových CEO, byznysmenů, zakladatelů startupů nebo investorů. Největší ohlas mezi účastníky SWCS měli šéf aplikace Strava James Quarles a generální ředitel české antivirové společnosti Avast Vincent Steckler. Quarles i Steckler plnému sálu prezentovali nejenom své úspěchy, ale i nezdary. Protože je v pořádku dělat chyby, a když je neděláte, nesnažíte se dost.

Strava: sociální síť, kterou používá na 40 milionů sportovců

„Každou neděli běhám se syny. Oni jedou na kole a já někde v dáli za nimi běžím a snažím se je dohnat. Ale jedna neděle byla jiná. Vzbudily mě telefonáty z Bílého domu, abychom stáhli naše heatmapy. Ze začátku jsem nevěděl proč. Do toho jsem měl zahlcenou e-mailovou schránku, kde jsem měl mnoho dotazů z BBC, The Telegraph, New York Times a dalších médií. Až po chvíli jsem zjistil, že naše aplikace prozradila polohu tajných vojenských základen,“ komentuje problém Stravy CEO James Quarles. Po problému Strava upravila nastavení soukromí a dle slov Quarles o tom hodně se svými uživateli komunikovala. „Byla to pro nás důležitá lekce, ze které jsme se poučili,“ říká Quarles. Ten před nástupem do Stravy působil jako regionální ředitel Facebooku pro Evropu a rozjížděl byznysovou větev sociální sítě Instagram.   

Strava je aplikace, která zaznamenává běh, plavání nebo jízdu na kole. Hlavní smysl aplikace je vytvářet komunity. Jak sám Quarles na SWCS řekl, sportování bylo vždy o komunitě – a to ještě dávno předtím, než se objevil Facebook.

V aplikaci lze své výsledky sdílet, porovnávat s ostatními a navzájem se hecovat k lepším výkonům. „Počítáme jejich výkonnost, pomáháme našim uživatelům se zlepšit a uchováváme jejich vzpomínky na nejlepší výkony. Naše komunita je o podpoře, motivaci být lepší, šťastnější, jde také o to zlepšit si sebevědomí. Chceme posouvat hranice našich uživatelů,“ říká o smyslu aplikace Strava Quarles. A dodává: „Naším cílem je být globální sportovní značkou. A v zisku ještě nejsme. Je ale to záměr. Investujeme totiž do budování naší komunity.“

Čtyři rady Jamese Quarlese k vybudování skvělého byznysu:

  1. Vytvořte hodnotu nejenom pro vaše podnikání, ale i pro vaši komunitu.
  2. Zákaznická zkušenost musí být středem vašeho zájmu, ne na jeho periferii.
  3. Rozsah vašeho podnikání soustřeďte na stovky/tisíce byznysů, ne jen na pár.
  4. Není nutné vytvářet stále nové rozpočty, použijte ty staré, které ale povedou k růstu.

„Myslím, že jsme jediným unicornem v Česku,“ říká Steckler z Avastu

Na SWCS se představil jeden z architektů úspěchu antivirové společnosti Avast Vince Steckler. Ten prezentoval úspěšnou cestu českého, dle jeho slov taky jediného, unicorna (pozn.: unicorn, česky jednorožec, je velmi úspěšný startup). Steckler působí v oblasti bezpečnosti dat více než 40 let a za jeho působení v roli CEO Avast vyrostl do role globálního lídra na poli antivirových a bezpečnostních systémů. Avast dosáhl tržeb přesahujících 800 milionů dolarů a každý měsíc software jeho firmy ochrání uživatele od více než 1,5 miliard útoků. Kromě toho řídil Steckler akvizici svého konkurenta společnosti AVG a byl také u toho, když Avast vstupoval na Londýnskou burzu.

Recept na úspěch podle Vince Stecklera:

  • Do nejvyššího managementu dosaďte kvalitní a seniorní lidi, a to co možná nejdříve.
  • Důležité je mít dobrý produkt, na kterém budete stavět.
  • Neztraťte se ze zraku svých zákazníků.
  • Analyzujte konkurenci.
  • Musíte projevit vášeň pro to, co vaše firma vytváří.
  • Neprodávejte se levně.
Strava Avast Startup World Cup & Summit Aplikace Startupy
Deloitte živě 

SFTR – poslední krok k transparentnosti transakcí s cennými papíry (nový reporting nad rámec MIFID II, MIFIR a EMIR)

V reakci na finanční krizi v roce 2008 věnovali (nejen) evropští regulátoři mnoho úsilí na snížení systemického rizika a posílení finanční stability. Za svůj hlavní cíl si vytyčili vnést více světla do oblasti stínového bankovnictví a zvýšit transparentnost fungování finančních trhů jako takových i vůči klientům. 

17. 4. 2019
Deloitte živě 

Měření skutečného dopadu podnikání

Je všeobecně známo, že úspěch společnosti nelze měřit jen podle zisku a výnosů. Každý podnik zanechává důležitou stopu v ekonomice, společnosti a prostředí, kde rozvíjí své iniciativy. Dle studie mezi manažery projektů společenské odpovědnosti z roku 2015 požaduje většina finančních ředitelů zveřejňování nefinančních výsledků a věnují se pozorněji skutečnému dopadu každého podnikatelského provozu. Uvědomují si totiž, jakou odpovědnost vůči společnosti jejich firma má. Průzkumy mezi mileniály naznačují, že podle většiny mladých lidí je právě teď ideální doba k tomu, aby se podnikatelé ukázali jako tvůrci změn k lepšímu. 

16. 4. 2019