Deloitte živě 

Jaroslav Lehoučka: Vlastní projekty vnímám jako budoucnost STRV

Dostat se na zahraniční trh je jedna věc, uspět na něm ale už druhá. V STRV by o svých začátcích za velkou louží mohli vyprávět. Nakonec v USA uspěli hned s několika projekty pro významné značky a rozhodli se, že právě americký trh pro ně bude tím primárním.

Od založení STRV uplynulo už 18 let. V čem jste dnes jiní?

STRV je dnes samozřejmě úplně jinou firmou, než v době svého založení v roce 2004. Společnost jako taková vyrostla, začínala o dvou lidech, dnes má více než 200 zaměstnanců. Taková změna v počtu lidí přináší něco jiného do byznysu i procesů, jak celá firma funguje. Co si stále držíme, to jsou naše hodnoty. Snažíme se především starat se o naše lidi, a to beru jako jeden z našich největších benefitů.

STRV je nejlépe řízenou firmou

Czech Best Managed Companies prokazují kvalitu řízení na úrovni těch nejlepších

Jak moc byl zásadní úspěch na americkém trhu?

To byl pro STRV zásadní milník – v roce 2012 jsme se rozhodli, že se primárně zaměříme na jeden trh, na americký trh. Přesunuli jsme veškeré prodejní činnosti do USA a tím se nám otevřel úplně nový trh. Z technologického pohledu je USA tím nejzajímavějším na celém světě. Nakonec jsme uspěli s celou řadou projektů, samotná cesta na americký trh ale nebyla jednoduchá.

Čím jste amerického zákazníka přesvědčili?

Nejprve bylo potřeba získat prvního zajímavého a platícího klienta, a to zabralo více než rok. Potom se ale díky referenci klienti i projekty začali nabalovat. Naší největší devizou byl focus na kvalitu doručovaných služeb a silný vývojový tým. Díky nim jsme byli schopni doručit projekty, které klienti očekávali, a kolikrát jsme i jejich očekávaní převýšili.

Dostat se na nový trh je jedna věc. Ale pak musíte o úspěchu přesvědčit tamní klienty, říká Lubo Smid z STRV

Číst více arrow-right-icon
Ilustrační obrázek: Dostat se na nový trh je jedna věc. Ale pak musíte o úspěchu přesvědčit tamní klienty, říká Lubo Smid z STRV

STRV prokázalo kvalitu na úrovni nejlépe řízených společností, čím jste porotu přesvědčili?

Je to hlavně silný leadership tým, který v STRV máme a který je schopný vytvářet a následně i „dodržovat“ procesy. Ještě nyní vnímán slovo proces jako takovou malou nadávku. Pro nás je ale strašně důležité zachovat si naši firemní kulturu. K řízení byznysových cílů musíte mít nastaven určitý set pravidel, ale je potřeba, aby neomezoval kreativitu, flexibilitu, a především nekazil radost z práce. Kombinace správného nastavení byznysových cílů a řízení jako takového a zachování firemní kultury je ta hlavní deviza STRV jako společnosti.

V čem pro vás byla přínosná účast v programu Czech Best Managed Companies?

Jako firma vedená mladými lidmi jsme si chtěli udělat benchmark, kde se nacházíme v porovnání s ostatními firmami na českém trhu. Chtěli jsme se dozvědět něco nového, nechat nahlédnout zkušené hodnotitele z Deloitte pod naši pokličku a poslechnout si jejich doporučení a samotné hodnocení. Všeho se podařilo docílit, a ještě poměrně hravou formou. Navíc jsme si potvrdili, v čemž jsme silní a kde je potřeba ještě zabrat. Především identifikace oblastí pro následný rozvoj nás obohatila a posunula STRV vpřed.

Jaroslav Lehoučka začínal v STRV jako finanční ředitel, od roku 2022 je Chief Operating Officer

Jaké máte další plány?

Zakázkovým vývojem softwaru jsme si v USA vybudovali poměrně silné jméno. V něm chceme i nadále pokračovat, tento byznys opečovávat a nadále růst. Nicméně v tuto chvíli máme nový hlavní cíl a de facto chceme zopakovat úspěch z klientského byznysu ve vytváření vlastních projektů. Máme za sebou úspěšný projekt – seznamky pro LGBTQ+ pod značkou Cosmic Latte, spolupracujeme na vývoji hry Live Penalty a chceme přidat i další projekty. Vlastní projekty vnímám jako budoucnost STRV.

Ocenění Czech Best Managed Companies pro STRV

Česká technologická společnost STRV se původně zabývala vývojem vlastních mobilních aplikací i aplikací pro klienty v Česku. V roce 2014 se ale zakladatelé rozhodli zaměřit už pouze na americký trh. Nyní tedy firma vyvíjí mobilní aplikace a webová a backendová řešení pro americké start-upy, ale i pro technologické firmy. Hlavní sídlo má stále v Praze, další pobočku v Brně, v USA pak čtyři kanceláře v Los Angeles, San Francisku a New Yorku. Společnost získala ocenění Czech Best Managed Companies 2022 pro nejlépe řízené firmy.

Které milníky v historii STRV byly pro společnost zásadní? Pusťte si video.

Lukáš Raška z Livesport: Zakládáme si na tom, že jsme soukromě vlastněná firma

Číst více arrow-right-icon
Ilustrační obrázek: Lukáš Raška z Livesport: Zakládáme si na tom, že jsme soukromě vlastněná firma
Czech Best Managed Companies

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right