Deloitte živě 

Deloitte Private: Jak na expanzi do USA?

Další setkání rodinných a technologických firem pod vlajkou Deloitte Private se uskutečnilo ve spolupráci s firmami STRV a Citibank a hlavním tématem se tentokrát stala expanze do USA. Během prezentací si přítomní vyslechli, jaké jsou rozdíly mezi českým a americkým trhem, pokud jde o zdanění a bankovnictví, nebo co dalšího by si firmy měly pohlídat, pokud uvažují o expanzi do zahraničí. S příběhem z praxe přišel i Lubo Smid, CEO vývojářské firmy STRV, které se v USA podařilo uspět.

Přijde vám, že jsou naše sbírky zákonů nepřehledné? Tak to jste nejspíš neviděli tu, která řídí americké zdanění. Zatímco tu naši byste pročetli za večer, na tu americkou byste jich potřebovali hned několik. To je podle Miroslava Svobody, Partnera Deloitte a vedoucího iniciativy Deloitte Private v ČR, jeden z mnoha příkladů, který poukazuje na odlišnosti obou trhů.

„Často máme tendenci myslet si, že když je to u nás daňově či právně složité, tak že to v tom rozvinutém světě bude fungovat jednodušeji a že nebude potřeba nic speciálního. Jenže to je omyl,“ doplnil na setkání Miroslav Svoboda. A pokračoval: „Proti tomu, jak funguje systém tady v Česku, případně v Evropě, jsou nastavená pravidla v USA naprosto nepředstavitelná.“

Jiný kraj, jiný mrav. A také daně, platby…

Ještě než se proto rozhodnete expandovat do zahraničí, dobře si rozmyslete, jak na konkrétním místě bude vaše firma fungovat – budete najímat místní lidi, založíte pobočku, společnost nebo jen obchodní zastoupení? To jsou všechno věci, které rozhodují o délce vašeho pobytu a pochopitelně daních. „Nehledě na to, že když chcete v USA zůstat a dostanete zelenou kartu, tak máte povinnost zdaňovat své vlastní globální příjmy v Americe – nikdy neuniknete z toho podat daňové přiznání ve Spojených státech, ani z povinnosti doplatit případně americkou daň, pokud nezaplatíte dost v dalších zemích.“

Daně jsou jedna věc, ale pak jsou tady pochopitelně i platby. „Mezi přicházejícími a odcházejícími platbami mohou figurovat desítky měn, do hry vstupují storna, vznikají různé distribuční modely, systémy pracují se spoustou dat v každé zemi. V tomto bodě se pak celá ta škála začne trošku komplikovat,“ řekl Ján Firda ze Citibank, další přednášející na akci Deloitte Private.

Jak z toho ven? „Místo toho, aby se v každé zemi používala jiná banka, může existovat jedna s jednou platformou, kterou používá všude ve světě, s globálními účty, s jedním elektronickým bankovnictvím,“ připomněl Ján Firda.

Podívejte se na video z Deloitte Private akce, přečtěte si rozhovor se CEO společnosti STRV, Lubo Smidem o tom, jak se jim podařilo prosadit se na trhu v USA.

Expanze do zahraničí Deloitte Private
Deloitte živě 

SFTR – poslední krok k transparentnosti transakcí s cennými papíry (nový reporting nad rámec MIFID II, MIFIR a EMIR)

V reakci na finanční krizi v roce 2008 věnovali (nejen) evropští regulátoři mnoho úsilí na snížení systemického rizika a posílení finanční stability. Za svůj hlavní cíl si vytyčili vnést více světla do oblasti stínového bankovnictví a zvýšit transparentnost fungování finančních trhů jako takových i vůči klientům. 

17. 4. 2019
Deloitte živě 

Měření skutečného dopadu podnikání

Je všeobecně známo, že úspěch společnosti nelze měřit jen podle zisku a výnosů. Každý podnik zanechává důležitou stopu v ekonomice, společnosti a prostředí, kde rozvíjí své iniciativy. Dle studie mezi manažery projektů společenské odpovědnosti z roku 2015 požaduje většina finančních ředitelů zveřejňování nefinančních výsledků a věnují se pozorněji skutečnému dopadu každého podnikatelského provozu. Uvědomují si totiž, jakou odpovědnost vůči společnosti jejich firma má. Průzkumy mezi mileniály naznačují, že podle většiny mladých lidí je právě teď ideální doba k tomu, aby se podnikatelé ukázali jako tvůrci změn k lepšímu. 

16. 4. 2019
Deloitte živě 

Startupy jsou jako ti největší super hrdinové. Ještě lepší než Tony Stark a Hulk dohromady, zaznělo na SWCS

Startup World Cup & Summit (SWCS) navštívilo ve středu 10. dubna v pražském Kongresovém centru přes 1100 účastníků. Ti si kromě regionálního a evropského finále vyslechli celou řadu světových CEO, byznysmenů, zakladatelů startupů nebo investorů. Největší ohlas mezi účastníky SWCS měli šéf aplikace Strava James Quarles a generální ředitel české antivirové společnosti Avast Vincent Steckler. Quarles i Steckler plnému sálu prezentovali nejenom své úspěchy, ale i nezdary. Protože je v pořádku dělat chyby, a když je neděláte, nesnažíte se dost. 

15. 4. 2019