Deloitte živě 

Deloitte Private: Jak na expanzi do USA?

Další setkání rodinných a technologických firem pod vlajkou Deloitte Private se uskutečnilo ve spolupráci s firmami STRV a Citibank a hlavním tématem se tentokrát stala expanze do USA. Během prezentací si přítomní vyslechli, jaké jsou rozdíly mezi českým a americkým trhem, pokud jde o zdanění a bankovnictví, nebo co dalšího by si firmy měly pohlídat, pokud uvažují o expanzi do zahraničí. S příběhem z praxe přišel i Lubo Smid, CEO vývojářské firmy STRV, které se v USA podařilo uspět.

Přijde vám, že jsou naše sbírky zákonů nepřehledné? Tak to jste nejspíš neviděli tu, která řídí americké zdanění. Zatímco tu naši byste pročetli za večer, na tu americkou byste jich potřebovali hned několik. To je podle Miroslava Svobody, Partnera Deloitte a vedoucího iniciativy Deloitte Private v ČR, jeden z mnoha příkladů, který poukazuje na odlišnosti obou trhů.

„Často máme tendenci myslet si, že když je to u nás daňově či právně složité, tak že to v tom rozvinutém světě bude fungovat jednodušeji a že nebude potřeba nic speciálního. Jenže to je omyl,“ doplnil na setkání Miroslav Svoboda. A pokračoval: „Proti tomu, jak funguje systém tady v Česku, případně v Evropě, jsou nastavená pravidla v USA naprosto nepředstavitelná.“

Jiný kraj, jiný mrav. A také daně, platby…

Ještě než se proto rozhodnete expandovat do zahraničí, dobře si rozmyslete, jak na konkrétním místě bude vaše firma fungovat – budete najímat místní lidi, založíte pobočku, společnost nebo jen obchodní zastoupení? To jsou všechno věci, které rozhodují o délce vašeho pobytu a pochopitelně daních. „Nehledě na to, že když chcete v USA zůstat a dostanete zelenou kartu, tak máte povinnost zdaňovat své vlastní globální příjmy v Americe – nikdy neuniknete z toho podat daňové přiznání ve Spojených státech, ani z povinnosti doplatit případně americkou daň, pokud nezaplatíte dost v dalších zemích.“

Daně jsou jedna věc, ale pak jsou tady pochopitelně i platby. „Mezi přicházejícími a odcházejícími platbami mohou figurovat desítky měn, do hry vstupují storna, vznikají různé distribuční modely, systémy pracují se spoustou dat v každé zemi. V tomto bodě se pak celá ta škála začne trošku komplikovat,“ řekl Ján Firda ze Citibank, další přednášející na akci Deloitte Private.

Jak z toho ven? „Místo toho, aby se v každé zemi používala jiná banka, může existovat jedna s jednou platformou, kterou používá všude ve světě, s globálními účty, s jedním elektronickým bankovnictvím,“ připomněl Ján Firda.

Podívejte se na video z Deloitte Private akce, přečtěte si rozhovor se CEO společnosti STRV, Lubo Smidem o tom, jak se jim podařilo prosadit se na trhu v USA.

Deloitte živě 

Výsledky nového průzkumu: ESG strategie jako podceňovaný nástroj zvyšování odolnosti společností

Jelikož se trhy v důsledku krize způsobené nemocí covid-19 potýkají se zvýšenou volatilitou, tlak na firmy a investory, aby své aktivity diverzifikovali a zajistili tak odolnost svých obchodních operací, bude dále zvyšovat poptávku po ESG přístupech v investování (zahrnující environmentální, sociální a správní aspekty). V našem nejnovějším vydání Průzkumu důvěry na trhu private equity ve střední Evropě jsme se zeptali investiční komunity ve sféře private equity, jak se bude situace na trzích vyvíjet a zdali je nezbytné při investování ESG faktory zohledňovat. 

2. 10. 2020
Deloitte živě 

Nejčastější fuck-upy při vývoji e-commerce řešení souvisí se špatnou prací s daty

Kdo není online, jako by nebyl, říká známé byznysové pravidlo. Virtuální prostředí se totiž stále více stává běžnou součástí našich životů, přičemž pandemie koronaviru tento trend ještě posílila. A pokud i firmy chtějí udržet krok s dobou, musí na tuto vlnu naskočit co nejdříve. Že to ale není krok jednoduchý, o tom se přesvědčila už řada podnikatelů. O své zkušenosti se zaváděním e-commerce řešení se v rámci našeho live streamu podělili zástupci významných technologických firem Liftago, ABRA Software a INVENTI. 

1. 10. 2020