Deloitte živě 

Praktický průvodce pro neziskové organizace: Jak zacílit digitální kampaně a dát o sobě dárcům vědět?

Na 27. listopadu připadá Giving Tuesday, tedy světový den dárcovství. Během úterý tak lidé z celého světa přispívají těm, kteří to potřebují, ať už finančně, uspořádáním benefičního koncertu nebo prodejního bazaru, nebo jinou formou. Ve světě se tento den slaví od roku 2012, v Čechách ho před dvěma lety zavedla Asociace společenské odpovědnosti. Ze statistik ale vyplývá, že v porovnání s ostatními zeměmi v dárcovství zaostáváme – opakovaně na dobročinné účely přispívá jen 13 % Čechů. Nejen v úterý 27. 11. jste proto měli možnost to změnit.

Tipnete si, v jaké dny nejčastěji darujeme? V úterý a ve středu těsně před obědem, takže to, že Giving Tuesday připadá zrovna na druhý den v pracovním týdnu, rozhodně není náhoda. Kdo potřebuje vaši pomoc? Vybírejte na www.giving-tuesday.cz.

Proč vůbec tento den vzniknul? Z přirozené potřeby pomáhat těm, kteří to potřebují, ale také jako protipól k nákupnímu šílenství, které přináší tzv. Černý pátek.

“Letos Giving Tuesday u nás slavíme potřetí a dárcovských výzev každým rokem přibývá. Firmy mají možnost prohloubit svoje CSR strategie účinnou dobročinnou akcí – nejčastější pomocí jsou zaměstnanecké sbírky. Přibývají také odborné semináře či workshopy zdarma určené pro ty, kteří si je nemohou dovolit, ať už jde o maminky po mateřské nebo zástupce neziskových organizací,” vysvětluje Lucie Mádlová, zakladatelka a výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.

Neziskovky na digitální vlně

Neziskovému sektoru a dárcovství se věnoval i náš nedávný seminář zaměřený právě na Giving Tuesday a digitální sektor. Radili jsme v něm neziskovkám, jak využít technologie ve svůj prospěch a jak přesněji zacílit digitální kampaně. Sociální sítě totiž neziskovým organizacím přinášejí nové možnosti, prostřednictvím nichž mohou oslovit potenciální dárce a další podporovatele.

„Cílem semináře bylo poukázat na principy, o které se na sociálních médiích opírají úspěšné kampaně, jakož i odkázat na množství užitečných odkazů, které organizacím mohou pomoci v efektivním dlouhodobém řízení digitálního marketingu,“ říká Irena Pažitná, seniorní konzultantka z Deloitte Digital, a doplňuje. „Neziskovky totiž nejčastěji řeší právě to, jak komunikovat s veřejností a jak dát o sobě a své činnosti vědět co nejširší veřejnosti.“

Desatero digitální neziskovky
Aneb jak dát o sobě vědět

  1. Na začátku si stanovte cíle – koho a jak chcete oslovit. Zvolte k tomu vhodné sociální sítě.
  2. Přizpůsobte svůj obsah cílové skupině. Informujte ji o tom, co chce doopravdy číst, a ne o tom, co jí vy potřebujete sdělit.
  3. Propojte sociální média se všemi svými komunikačními kanály, využijte zpětných odkazů – zviditelněte svou webovou stránku, videa nebo akce, které pořádáte.
  4. Zapojte uživatele, ať se stanou součástí vaší organizace, a reagují na to, co děláte. Přizvěte je do svých skupin na sociálních sítích.
  5. Komunikujte pravidelně, neupínejte se nutně jen na vaši činnost, informujte o zajímavostech ve vašem oboru. Myslete ale na to, že příspěvky musí být věcné a smysluplné.
  6. Rozveďte diskuzi a nebojte se reagovat, i kdyby mělo jít o negativní komentáře. Odpovídat je potřeba na všechny reakce a nejpozději do 24 hodin.
  7. Nebuďte v tom sami, najděte si ambasadory. Sdílejte zajímavé zprávy i na profilech svých klíčových členů, a na oplátku sdílejte na vaší síti jejich příspěvky.
  8. Nezapomeňte na vizuál, doplňte každý příspěvek fotkou, kresbou, videem nebo infografikou. Čteme hlavně obraz.
  9. Pravidelně analyzujte úspěšnost svých kampaní, sledujte, jaké příspěvky měly největší dopad, co fungovalo, a co naopak ne – tomu pak přizpůsobte další kroky.
  10. Pracujte se svými donátory, pravidelně je informujte o tom, co děláte, zasílejte jim zpravodaj s novinkami, pozvánkami na akce, s příběhy z vaší praxe. Trh edukujte.

Nevíte si rady? Využijte poradenství Deloitte pro neziskové organizace.
Nabízíme služby v oblasti propagace, marketingu a advokační činnosti; přípravy inovativních řešení, včetně přípravy a administrace projektových žádostí; evaluací služeb a programů měření dopadu či zvyšování efektivity řízení; organizace a nákladů. Máte-li zájem o spolupráci, kontaktujte náš Social Impact tým (Natália Križanová | nkrizanova@deloittece.com)

Dárcovství Neziskové organizace Sociální inovace
Deloitte živě 

SFTR – poslední krok k transparentnosti transakcí s cennými papíry (nový reporting nad rámec MIFID II, MIFIR a EMIR)

V reakci na finanční krizi v roce 2008 věnovali (nejen) evropští regulátoři mnoho úsilí na snížení systemického rizika a posílení finanční stability. Za svůj hlavní cíl si vytyčili vnést více světla do oblasti stínového bankovnictví a zvýšit transparentnost fungování finančních trhů jako takových i vůči klientům. 

17. 4. 2019
Deloitte živě 

Měření skutečného dopadu podnikání

Je všeobecně známo, že úspěch společnosti nelze měřit jen podle zisku a výnosů. Každý podnik zanechává důležitou stopu v ekonomice, společnosti a prostředí, kde rozvíjí své iniciativy. Dle studie mezi manažery projektů společenské odpovědnosti z roku 2015 požaduje většina finančních ředitelů zveřejňování nefinančních výsledků a věnují se pozorněji skutečnému dopadu každého podnikatelského provozu. Uvědomují si totiž, jakou odpovědnost vůči společnosti jejich firma má. Průzkumy mezi mileniály naznačují, že podle většiny mladých lidí je právě teď ideální doba k tomu, aby se podnikatelé ukázali jako tvůrci změn k lepšímu. 

16. 4. 2019
Deloitte živě 

Startupy jsou jako ti největší super hrdinové. Ještě lepší než Tony Stark a Hulk dohromady, zaznělo na SWCS

Startup World Cup & Summit (SWCS) navštívilo ve středu 10. dubna v pražském Kongresovém centru přes 1100 účastníků. Ti si kromě regionálního a evropského finále vyslechli celou řadu světových CEO, byznysmenů, zakladatelů startupů nebo investorů. Největší ohlas mezi účastníky SWCS měli šéf aplikace Strava James Quarles a generální ředitel české antivirové společnosti Avast Vincent Steckler. Quarles i Steckler plnému sálu prezentovali nejenom své úspěchy, ale i nezdary. Protože je v pořádku dělat chyby, a když je neděláte, nesnažíte se dost. 

15. 4. 2019