Deloitte živě 

Praktický průvodce pro neziskové organizace: Jak zacílit digitální kampaně a dát o sobě dárcům vědět?

Na 27. listopadu připadá Giving Tuesday, tedy světový den dárcovství. Během úterý tak lidé z celého světa přispívají těm, kteří to potřebují, ať už finančně, uspořádáním benefičního koncertu nebo prodejního bazaru, nebo jinou formou. Ve světě se tento den slaví od roku 2012, v Čechách ho před dvěma lety zavedla Asociace společenské odpovědnosti. Ze statistik ale vyplývá, že v porovnání s ostatními zeměmi v dárcovství zaostáváme – opakovaně na dobročinné účely přispívá jen 13 % Čechů. Nejen v úterý 27. 11. jste proto měli možnost to změnit.

Tipnete si, v jaké dny nejčastěji darujeme? V úterý a ve středu těsně před obědem, takže to, že Giving Tuesday připadá zrovna na druhý den v pracovním týdnu, rozhodně není náhoda. Kdo potřebuje vaši pomoc? Vybírejte na www.giving-tuesday.cz.

Proč vůbec tento den vzniknul? Z přirozené potřeby pomáhat těm, kteří to potřebují, ale také jako protipól k nákupnímu šílenství, které přináší tzv. Černý pátek.

“Letos Giving Tuesday u nás slavíme potřetí a dárcovských výzev každým rokem přibývá. Firmy mají možnost prohloubit svoje CSR strategie účinnou dobročinnou akcí – nejčastější pomocí jsou zaměstnanecké sbírky. Přibývají také odborné semináře či workshopy zdarma určené pro ty, kteří si je nemohou dovolit, ať už jde o maminky po mateřské nebo zástupce neziskových organizací,” vysvětluje Lucie Mádlová, zakladatelka a výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.

Neziskovky na digitální vlně

Neziskovému sektoru a dárcovství se věnoval i náš nedávný seminář zaměřený právě na Giving Tuesday a digitální sektor. Radili jsme v něm neziskovkám, jak využít technologie ve svůj prospěch a jak přesněji zacílit digitální kampaně. Sociální sítě totiž neziskovým organizacím přinášejí nové možnosti, prostřednictvím nichž mohou oslovit potenciální dárce a další podporovatele.

„Cílem semináře bylo poukázat na principy, o které se na sociálních médiích opírají úspěšné kampaně, jakož i odkázat na množství užitečných odkazů, které organizacím mohou pomoci v efektivním dlouhodobém řízení digitálního marketingu,“ říká Irena Pažitná, seniorní konzultantka z Deloitte Digital, a doplňuje. „Neziskovky totiž nejčastěji řeší právě to, jak komunikovat s veřejností a jak dát o sobě a své činnosti vědět co nejširší veřejnosti.“

Desatero digitální neziskovky
Aneb jak dát o sobě vědět

  1. Na začátku si stanovte cíle – koho a jak chcete oslovit. Zvolte k tomu vhodné sociální sítě.
  2. Přizpůsobte svůj obsah cílové skupině. Informujte ji o tom, co chce doopravdy číst, a ne o tom, co jí vy potřebujete sdělit.
  3. Propojte sociální média se všemi svými komunikačními kanály, využijte zpětných odkazů – zviditelněte svou webovou stránku, videa nebo akce, které pořádáte.
  4. Zapojte uživatele, ať se stanou součástí vaší organizace, a reagují na to, co děláte. Přizvěte je do svých skupin na sociálních sítích.
  5. Komunikujte pravidelně, neupínejte se nutně jen na vaši činnost, informujte o zajímavostech ve vašem oboru. Myslete ale na to, že příspěvky musí být věcné a smysluplné.
  6. Rozveďte diskuzi a nebojte se reagovat, i kdyby mělo jít o negativní komentáře. Odpovídat je potřeba na všechny reakce a nejpozději do 24 hodin.
  7. Nebuďte v tom sami, najděte si ambasadory. Sdílejte zajímavé zprávy i na profilech svých klíčových členů, a na oplátku sdílejte na vaší síti jejich příspěvky.
  8. Nezapomeňte na vizuál, doplňte každý příspěvek fotkou, kresbou, videem nebo infografikou. Čteme hlavně obraz.
  9. Pravidelně analyzujte úspěšnost svých kampaní, sledujte, jaké příspěvky měly největší dopad, co fungovalo, a co naopak ne – tomu pak přizpůsobte další kroky.
  10. Pracujte se svými donátory, pravidelně je informujte o tom, co děláte, zasílejte jim zpravodaj s novinkami, pozvánkami na akce, s příběhy z vaší praxe. Trh edukujte.

Nevíte si rady? Využijte poradenství Deloitte pro neziskové organizace.
Nabízíme služby v oblasti propagace, marketingu a advokační činnosti; přípravy inovativních řešení, včetně přípravy a administrace projektových žádostí; evaluací služeb a programů měření dopadu či zvyšování efektivity řízení; organizace a nákladů. Máte-li zájem o spolupráci, kontaktujte náš Social Impact tým (Natália Križanová | nkrizanova@deloittece.com)

Dárcovství Neziskové organizace Sociální inovace
Deloitte živě 

Senioři na setkání Deloitte 3XO klubu trénovali odhalování podvodných e-mailů

Každý, kdo má vlastní e-mailovu schránku, se někdy setkal s podvodným e-mailem. Ačkoliv procento úspěšnosti takových útoků je malé, jednou ze skupin, která je takovými útoky nejvíce ohrožena, jsou senioři. A právě proto pro ně pořádáme náš Deloitte 3XO klub, jehož cílem je poprat se s technologiemi a nástrahami moderní doby. Dokázali byste i vy spolehlivě poznat klamavý e-mail? 

10. 10. 2019
Deloitte živě 

Deloitte pomáhá České asociaci pro vzácná onemocnění se zpracováním účetnictví a mezd

Pomoc druhým má smysl, a proto se i my v Deloitte věnujeme nejrůznějším dobročinným projektům. Jedním z nich je i spolupráce s Českou asociací pro vzácná onemocnění (ČAVO). Této neziskové organizaci poskytujeme bezúplatně služby zejména z oblasti účetnictví, které si nemá kapacitu obstarat sama. Víte, jaké jsou odlišnosti ve způsobech účtování u neziskovek oproti běžným podnikům? Nebo že existují speciální předpisy, které účetnictví takových organizací přímo upravují? Na tyto a další otázky jsme ptali našeho týmu pro outsourcing podnikových procesů. 

30. 9. 2019
Deloitte živě 

Na dalším setkání Deloitte KidsXO klubu děti ochutnaly jídlo budoucnosti

S neustále rostoucím počtem obyvatel světa stoupá mimo jiné i spotřeba jídla. Standardní zdroje a způsoby produkce potravy přestávají stačit, a to je nejvyšší čas pro hledání alternativ. Jak se budeme v budoucnu stravovat? Budeme jíst maso vypěstované v laboratořích? Nebo se hlavní položkou našeho jídelníčku stane hmyz? Těmto otázkám jsme se věnovali v rámci našeho zářijového setkání klubu KidsXO pro děti od 8 let, jehož hlavním tématem byla budoucnost jídla. 

24. 9. 2019