Technologie  Deloitte živě 

Vyhledávač letenek Kiwi.com má nový plán, zkouší kombinovat lety s pozemní dopravou

Brněnský vyhledávač letenek Kiwi.com, druhá nejrychleji rostoucí technologická společnost ve střední Evropě v roce 2018, od jara testuje napojování letů na další dopravní spoje. Cíl nové cesty je jasný - najít nejrychlejší spojení, bez ohledu na to, zda jde o letadlo, vlak či autobus. „Snažíme se ostatní způsoby dopravy zkombinovat s lety, ale také srovnáváme, jestli například let není dvakrát dražší než vlak. Tím pádem, jestli by se vlak nevyplatil více,“ vysvětluje Oliver Dlouhý, zakladatel a největší akcionář společnosti Kiwi.com.

Loni Kiwi.com soutěž Deloitte Technology Fast 50 vyhrála, letos s tempem růstu ve výši 14377 % uvolnila příčku ještě rychlejšímu výrobci 3D tiskáren Prusa Research. I tak je to ale solidní výsledek. Co za sebou firma má?

„Od založení v roce 2012 jsme prošli velkou transformací, která stále pokračuje,“ připomíná Oliver Dlouhý. „V roce 2016 jsme dosáhli růstu tržeb ve výši 1500 %, prošli jsme rebrandingem. Loni pak expanze pokračovala, podepsali jsme strategickou smlouvu se společností Amadeus, která nám umožnila výrazně zvýšit počet nabízených kombinací při vyhledávání nejlevnějších letenek. Navýšili jsme počet zaměstnanců ze 153 z roku 2015 na 1900, které zaměstnáváme ve 14 pobočkách světa. V roce 2017 činil náš obrat 18 miliard korun.“

Bez ohledu na letošní výsledek v soutěži Fast 50 nelze pochybovat o tom, že brněnský vyhledávač letenek stále roste raketovým tempem. Co ale stojí za úspěchem této firmy? S odstupem let se dá říci, že zdánlivě snadný nápad – porovnávat v čase ceny letenek, s cílem získat tu nejvýhodnější. Jenže v praxi to tak jednoduché není. Klíčové je totiž najít mechanismus, který během pár vteřin dokáže vyhledat ty nejlevnější lety. Poprat se přitom musí s časem (levné letenky mizí rychlostí blesku) i obrovským množstvím dat (leteckých společností je kolem 400). A pak potřebujete najít mezeru na trhu – algoritmus Kiwi.com začal vyhledávat nejlevnější letenky i mezi nabídkami lowcostových aerolinek. A právě to byl klíč k úspěchu.

JAK TO VIDÍ DELOITTE
Kiwi.com očima Jiřího Sauera, ředitele soutěže Deloitte Fast 50 v ČR

Dobrých nápadů i firem u nás vzniká spoustu, co má Kiwi.com navíc?

Kiwi.com umožnilo svým klientům přístup k mnohem širší paletě služeb, než tomu bylo dříve. Podařilo se jim odstranit omezení v nákupu letenek a nabídnout tak nepřeberné množství kombinací za zajímavou cenu. Z podstaty věci má cestování mezinárodní charakter a firma tak byla od začátku vystavena mezinárodní konkurenci. Působení v globálním prostředí a schopnost Kiwi.com v něm obstát pak představují onu zmíněnou jedinečnost této firmy.

Firma plánuje další expanzi. Co pro ni bude klíčové?

I letošní výsledky soutěže Fast 50 ukázaly, že společnost Kiwi.com je podle všeho stále při chuti, chce růst a daří se jí to. Udržet stávající tempa růstu ale bude vyžadovat neustálé zlepšování a rozšiřování portfolia služeb. Společnost se jistě zaměří na větší integraci služeb s důrazem na péči o zákazníka. Při další expanzi na amerických a asijských trzích pak bude potřeba zvážit její finanční náročnost. Osobně bych Kiwi.com přál, aby firma uspěla právě při růstu mimo Evropu a stala se jedním z pěti největších prodejců letenek na světě.

Přečtěte si, jak probíhalo slavnostní vyhlášení soutěže Deloitte Technology Fast 50 v Praze, kde si společnost Kiwi.com převzala cenu za druhé místo v hlavním žebříčku. Proti roku 2017, kdy se stala nejrychleji rostoucí technologickou firmou ve střední Evropě, sice vyrostla o dvojnásobek na současných 14377 %, o nejvyšší metu ji ale tentokrát připravil ještě rychlejší výrobce 3D tiskáren Prusa Research s růstem 17118 %!

Deloitte Technology Fast 50

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right