Lidé  Deloitte živě 

Od nápadu k úspěšnému projektu: Hledejte spojence, buďte sami sebou a nebojte se ozvat

Kreativní, originální, iniciativní – přesně takový by měl být ideální zaměstnanec budoucnosti. Část z těchto schopností je nám vlastní už od narození, to je jisté, z větší části si je však můžeme i osvojit, učit se jim a posilovat je v průběhu života. Jak ale zůstat svůj a přitom být originální? Jak zmiňované schopnosti obstojí v moderním světě? Jak se stát oním ideálním zaměstnancem? Na tyto otázky jsme hledali odpovědi v rámci našeho pátého MeetUpu, jehož hlavním hostem byl Pavel Šiška, vedoucí partner poradenských služeb v Deloitte.

Mezi nápadem a jeho úspěšnou realizací je velký kus práce. Úspěch ale vyžaduje svůj čas, málokdy se totiž vše zadaří napoprvé. Opakování či dílčí neúspěchy nás však nesmí odradit, obecně totiž platí, že ke kvalitě vede cesta mnoha pokusů. Kupříkladu fotbalista také s každou střelou na bránu nedá gól, čím více ale bude trénovat a střelbu opakovat, tím bude v této činnosti lepší a třeba se tak jednou stane mistrem.

Jak již bylo zmíněno, všechno chce svůj čas, protože nové nápady a podněty přichází neustále a průběžně. Proto ověřujte, testujte, sdílejte názory, vysvětlujte, diskutujte, nebuďte rigidní. Nutno však jedním dechem také dodat, že času je málokdy nazbyt. Pomoci v takové chvíli mohou spojenci a spolupracovníci, kteří přiloží ruku k dílu. Ideální je hledat k sobě do týmu lidi odlišné od nás samých, protože jedině ti dokážou přinést jiný, originální pohled na věc.

Recept na úspěch? Záleží na vás.

Univerzální recept na úspěch v byznysu neexistuje, jak k němu dospějeme, je na každém z nás. Existuje ale pár věcí, na které je třeba pamatovat:

  • Každý jsme jiný a každý máme jiné dispozice.
  • Stavět bychom měli na svých silných stránkách.
  • Respektujme lidi jiných kvalit a názorů.
  • Různorodé týmy jsou efektivnější, kreativnější a lepší v následné realizaci.

Kvalitní produkt nestačí, prim hraje zákaznická zkušenost

Předtím, než zahájíme transformaci sebe sama, je potřeba si uvědomit, v jakém světe žijeme. Především jde o svět rychlý, který se vlivem stále nových technologií neustále mění. Z toho důvodu jej také někdy označujeme jako exponenciální. Co to obnáší? Kupříkladu dostupnost informací, kterých je nepřeberné množství, které jsou různorodé, ale zároveň často i nespolehlivé. Všichni tedy mohou zjistit všechno, a díky tomu se snižuje bariéra vstupu do různých odvětví.

Z byznysového hlediska potom produkt přestává být vším – nestačí, aby byl kvalitní, atraktivní musí být i jeho propagace a prodej samotný. Peníze a aktiva přestávají být tolik významná. A co má v takovém světě nejvyšší hodnotu? Odpověď je nasnadě – lidské zdroje a zaměstnanec sám, respektive jeho vůle hloubat, zkoumat a jít dál.

Deloitte MeetUp workshopy

V Deloitte pořádáme MeetUpy pro zájemce z řad veřejnosti, ve kterých se věnujeme aktuálním tématům a trendům z nejrůznějších oblastí, především však budoucnosti práce. Ať už student, čerstvý absolvent, asistent či manažer, své téma si u nás najde každý. Nejen slovy, ale také činy v rámci nejrůznějších workshopů jsme se v našich předcházejících setkáních věnovali tématům jako pracovní trendy zítřka, rozhodovací techniky, umění argumentace či kritické myšlení. Pokud se chcete i vy zúčastnit našich budoucích setkání, sledujte naši stránku na Facebooku.

Zaměstnanci
Deloitte živě 

Nejlépe řízené firmy Česka si ještě před krizí ověřily, že jejich strategie i procesy jsou dobře nastaveny

Co mají společného firmy jako Pilulka Lékárny, AKESO holding, Zásilkovna, HELUZ či ZLKL? Spolu s dalšími pěti patří mezi nejlépe řízené firmy Česka, které byly oceněny v prvním ročníku programu Czech Best Managed Companies 2020. V rámci tohoto programu Deloitte spolu s partnery oceňuje kvalitu řízení soukromě vlastněných firem včetně jejich managementu. Podle lídra programu BMC v České republice Miroslava Svobody dává ocenění směrem k veřejnosti signál, že firma je v tom, co dělá, opravdu dobrá: „Silná strategie a odolnost vůči externím vlivům jsou pak právě teď více než kdy jindy klíčové. Oceněné firmy měly příležitost, aby si všechno tohle ověřily ještě před vypuknutím krize.“ Přečtěte si, jak probíhal první ročník. 

25. 5. 2020
Deloitte živě 

Zásilkovna patří mezi nejlépe řízené firmy Česka. Jak se zásilkový prodej změnil během krize?

„Díky účasti v programu Czech Best Managed Companies jsme urychlili některé procesy zaměřené na digitalizaci firmy, tedy na její flexibilnější řízení. To nám v době pandemie opravdu hodně pomohlo. Dokázali jsme se tak vypořádat například s frontami na hranicích nebo s tím, že nám 66 logistických partnerů napříč celou EU začalo ze dne na den měnit podmínky,“ říká Simona Kijonková, CEO skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny, která spolu s dalšími deseti firmami získala ocenění Deloitte Nejlépe řízená firma Česka 2020. 

25. 5. 2020
Deloitte živě 

Zápisky z cest: Američané jsou velmi přátelští a pozitivní, ani v náročných situacích neztrácejí úsměv na tváři

Už od 19. století přijížděli Evropané do USA žít svůj „americký sen“. Dnes už to zní možná trochu jako klišé, přesto mnoho lidí – ať už Američanů nebo zahraničních návštěvníků – tento fenomén stále něčím láká. A tak trochu vlastně zlákal i mě. Jmenuji se Lubomír Cupal a v rámci mezinárodního programu Deloitte jsem se se svou rodinou vydal do USA, kde ve zdejší kanceláři pracuji jako konzultant auditního týmu. Do Česka se po bezmála dvou letech vracím letos v červnu a přivážím si s sebou nespočet zážitků a zkušeností, pracovních i životních. A možná i kousek toho pověstného amerického snu. 

15. 5. 2020