Lidé  Deloitte živě 

Od nápadu k úspěšnému projektu: Hledejte spojence, buďte sami sebou a nebojte se ozvat

Kreativní, originální, iniciativní – přesně takový by měl být ideální zaměstnanec budoucnosti. Část z těchto schopností je nám vlastní už od narození, to je jisté, z větší části si je však můžeme i osvojit, učit se jim a posilovat je v průběhu života. Jak ale zůstat svůj a přitom být originální? Jak zmiňované schopnosti obstojí v moderním světě? Jak se stát oním ideálním zaměstnancem? Na tyto otázky jsme hledali odpovědi v rámci našeho pátého MeetUpu, jehož hlavním hostem byl Pavel Šiška, vedoucí partner poradenských služeb v Deloitte.

Mezi nápadem a jeho úspěšnou realizací je velký kus práce. Úspěch ale vyžaduje svůj čas, málokdy se totiž vše zadaří napoprvé. Opakování či dílčí neúspěchy nás však nesmí odradit, obecně totiž platí, že ke kvalitě vede cesta mnoha pokusů. Kupříkladu fotbalista také s každou střelou na bránu nedá gól, čím více ale bude trénovat a střelbu opakovat, tím bude v této činnosti lepší a třeba se tak jednou stane mistrem.

Jak již bylo zmíněno, všechno chce svůj čas, protože nové nápady a podněty přichází neustále a průběžně. Proto ověřujte, testujte, sdílejte názory, vysvětlujte, diskutujte, nebuďte rigidní. Nutno však jedním dechem také dodat, že času je málokdy nazbyt. Pomoci v takové chvíli mohou spojenci a spolupracovníci, kteří přiloží ruku k dílu. Ideální je hledat k sobě do týmu lidi odlišné od nás samých, protože jedině ti dokážou přinést jiný, originální pohled na věc.

Recept na úspěch? Záleží na vás.

Univerzální recept na úspěch v byznysu neexistuje, jak k němu dospějeme, je na každém z nás. Existuje ale pár věcí, na které je třeba pamatovat:

  • Každý jsme jiný a každý máme jiné dispozice.
  • Stavět bychom měli na svých silných stránkách.
  • Respektujme lidi jiných kvalit a názorů.
  • Různorodé týmy jsou efektivnější, kreativnější a lepší v následné realizaci.

Kvalitní produkt nestačí, prim hraje zákaznická zkušenost

Předtím, než zahájíme transformaci sebe sama, je potřeba si uvědomit, v jakém světe žijeme. Především jde o svět rychlý, který se vlivem stále nových technologií neustále mění. Z toho důvodu jej také někdy označujeme jako exponenciální. Co to obnáší? Kupříkladu dostupnost informací, kterých je nepřeberné množství, které jsou různorodé, ale zároveň často i nespolehlivé. Všichni tedy mohou zjistit všechno, a díky tomu se snižuje bariéra vstupu do různých odvětví.

Z byznysového hlediska potom produkt přestává být vším – nestačí, aby byl kvalitní, atraktivní musí být i jeho propagace a prodej samotný. Peníze a aktiva přestávají být tolik významná. A co má v takovém světě nejvyšší hodnotu? Odpověď je nasnadě – lidské zdroje a zaměstnanec sám, respektive jeho vůle hloubat, zkoumat a jít dál.

Deloitte MeetUp workshopy

V Deloitte pořádáme MeetUpy pro zájemce z řad veřejnosti, ve kterých se věnujeme aktuálním tématům a trendům z nejrůznějších oblastí, především však budoucnosti práce. Ať už student, čerstvý absolvent, asistent či manažer, své téma si u nás najde každý. Nejen slovy, ale také činy v rámci nejrůznějších workshopů jsme se v našich předcházejících setkáních věnovali tématům jako pracovní trendy zítřka, rozhodovací techniky, umění argumentace či kritické myšlení. Pokud se chcete i vy zúčastnit našich budoucích setkání, sledujte naši stránku na Facebooku.

Meetup Deloitte Zaměstnanci
Deloitte živě 

Deloitte Salesforce Lab: Jak se stát odborníkem na řízení vztahů se zákazníky? Klíčové jsou zkušenosti a zápal pro věc

Efektivní řízení vztahů se zákazníky je základním stavebním kamenem úspěchu každé dobré firmy. V Deloitte proto pomáháme klientům s implementací cloudových nástrojů Salesforce pěkně od A do Z. Být ale konzultantem či vývojářem nemůže být jen tak někdo. Tým Deloitte Digital Salesforce pořádá pro zájemce z řad čerstvých absolventů vysokých škol pravidelně program Salesforce Lab. Účastníci si mohou vyzkoušet práci s touto CRM platformou na vlastní kůži a získat tak kýžené zkušenosti. A na ty nejlepší čeká dokonce odměna v podobě pracovní nabídky. 

12. 1. 2022
Deloitte živě 

Digitalizace zdravotnictví: Využití dat přinese více efektivity pro pacienty, lékaře i pojišťovny

„Nedělat nic už dnes nemůžeme,“ říká Tomáš Knížek, náměstek pro informatiku ve VZP, o digitalizaci ve zdravotnictví. Resort se musí (nejen) kvůli zákonu o elektronizaci zdravotnictví připravit na zásadní změny, které by měly celý systém zkvalitnit a zefektivnit. Jak by měla digitalizace zdravotnictví probíhat? Co by měla pacientům a lékařům přinést? A jak se na ni chystá největší česká pojišťovna? Přinášíme vám rozhovor s Tomášem Knížkem, který byl hostem třetí konference CzechSetGo!, která se tentokrát zaměřila na téma eHealth. 

10. 1. 2022
Deloitte živě 

Obchodní bilance za listopad: Vyšší přebytek brzdí nárůst dovozu

Obchodní bilance dosáhla v listopadu mírného přebytku 5,7 miliardy korun, což je v meziročním srovnání o 28,4 miliard korun horší výsledek a v porovnání s předpandemickým rokem 2019 zhoršení o 6,4 miliard korun. Objem vývozu zboží dosáhl 380,4 miliard korun (meziroční růst o 8,1 procent) a objem vývozu dosáhl 374,7 miliard korun (meziroční růst o 17,1 procent). Přebytek obchodní bilance je tedy brzděn hlavně na straně dovozu zboží. 

7. 1. 2022