Lidé  Deloitte živě 

Od nápadu k úspěšnému projektu: Hledejte spojence, buďte sami sebou a nebojte se ozvat

Kreativní, originální, iniciativní – přesně takový by měl být ideální zaměstnanec budoucnosti. Část z těchto schopností je nám vlastní už od narození, to je jisté, z větší části si je však můžeme i osvojit, učit se jim a posilovat je v průběhu života. Jak ale zůstat svůj a přitom být originální? Jak zmiňované schopnosti obstojí v moderním světě? Jak se stát oním ideálním zaměstnancem? Na tyto otázky jsme hledali odpovědi v rámci našeho pátého MeetUpu, jehož hlavním hostem byl Pavel Šiška, vedoucí partner poradenských služeb v Deloitte.

Mezi nápadem a jeho úspěšnou realizací je velký kus práce. Úspěch ale vyžaduje svůj čas, málokdy se totiž vše zadaří napoprvé. Opakování či dílčí neúspěchy nás však nesmí odradit, obecně totiž platí, že ke kvalitě vede cesta mnoha pokusů. Kupříkladu fotbalista také s každou střelou na bránu nedá gól, čím více ale bude trénovat a střelbu opakovat, tím bude v této činnosti lepší a třeba se tak jednou stane mistrem.

Jak již bylo zmíněno, všechno chce svůj čas, protože nové nápady a podněty přichází neustále a průběžně. Proto ověřujte, testujte, sdílejte názory, vysvětlujte, diskutujte, nebuďte rigidní. Nutno však jedním dechem také dodat, že času je málokdy nazbyt. Pomoci v takové chvíli mohou spojenci a spolupracovníci, kteří přiloží ruku k dílu. Ideální je hledat k sobě do týmu lidi odlišné od nás samých, protože jedině ti dokážou přinést jiný, originální pohled na věc.

Recept na úspěch? Záleží na vás.

Univerzální recept na úspěch v byznysu neexistuje, jak k němu dospějeme, je na každém z nás. Existuje ale pár věcí, na které je třeba pamatovat:

  • Každý jsme jiný a každý máme jiné dispozice.
  • Stavět bychom měli na svých silných stránkách.
  • Respektujme lidi jiných kvalit a názorů.
  • Různorodé týmy jsou efektivnější, kreativnější a lepší v následné realizaci.

Kvalitní produkt nestačí, prim hraje zákaznická zkušenost

Předtím, než zahájíme transformaci sebe sama, je potřeba si uvědomit, v jakém světe žijeme. Především jde o svět rychlý, který se vlivem stále nových technologií neustále mění. Z toho důvodu jej také někdy označujeme jako exponenciální. Co to obnáší? Kupříkladu dostupnost informací, kterých je nepřeberné množství, které jsou různorodé, ale zároveň často i nespolehlivé. Všichni tedy mohou zjistit všechno, a díky tomu se snižuje bariéra vstupu do různých odvětví.

Z byznysového hlediska potom produkt přestává být vším – nestačí, aby byl kvalitní, atraktivní musí být i jeho propagace a prodej samotný. Peníze a aktiva přestávají být tolik významná. A co má v takovém světě nejvyšší hodnotu? Odpověď je nasnadě – lidské zdroje a zaměstnanec sám, respektive jeho vůle hloubat, zkoumat a jít dál.

Deloitte MeetUp workshopy

V Deloitte pořádáme MeetUpy pro zájemce z řad veřejnosti, ve kterých se věnujeme aktuálním tématům a trendům z nejrůznějších oblastí, především však budoucnosti práce. Ať už student, čerstvý absolvent, asistent či manažer, své téma si u nás najde každý. Nejen slovy, ale také činy v rámci nejrůznějších workshopů jsme se v našich předcházejících setkáních věnovali tématům jako pracovní trendy zítřka, rozhodovací techniky, umění argumentace či kritické myšlení. Pokud se chcete i vy zúčastnit našich budoucích setkání, sledujte naši stránku na Facebooku.

Meetup Deloitte Zaměstnanci
Deloitte živě 

Vojákem v záloze, analytikem v aktivní službě. Jak mohou zkušenosti z armády pomoci v auditorské profesi?

Pokud by se mě někdo za studií zeptal, kde se vidím za pár let, následovalo by asi (ne zrovna krátké) zamyšlení a následně bych jmenoval několik více či méně konkrétních profesí, přičemž auditor by se mezi nimi určitě neobjevil. Nicméně netrvalo dlouho a v září 2020 jsem do auditorské branže přece jen naskočil. A tak se z vystudovaného markeťáka a vojáka v aktivní záloze stal analytik v Deloitte. Jmenuji se Tomáš Wybitul a sepsal jsem pár řádků o tom, jaké to bylo změnit obor, nastoupit do nadnárodní poradenské společnosti a začít pracovat na projektech s klienty z nejrůznějších oborů, jako jsou IT, doprava, farmacie nebo třeba mé srdcové military. 

26. 3. 2021
Deloitte živě 

Právničky z Deloitte Legal: Co nám dala doba pandemie?

Práce z domova s dětmi za zády. Nastavení nových pravidel při komunikaci s týmem nebo schopnost přiznat si, že chybovat je lidské. Překonání stávajících bariér, které advokacii škodily, anebo pomoc klientům v podobě rychlého zareagování na aktuální situaci. Tři právničky z Deloitte Legal líčí své zkušenosti z lockdownů během pandemie. Jak jim stávající situace pomohla v (sebe)rozvoji? 

24. 3. 2021