COVID-19  Deloitte živě 

Plnohodnotné vzdělávání v době koronaviru. Jak rychle nastavit online výuku?

Koronavirová pandemie komplikuje život celé společnosti, výjimkou nejsou ani děti školou povinné. Návrat do školních lavic je zatím v nedohlednu a tak je potřeba rychle zajistit kontinuální vzdělávání. České základní a střední školství ale s dálkovým či distančním studiem nemá příliš zkušeností, to samé platí i pro online výuku. Jaké možnosti tedy školy mají? A jaké nástroje a platformy mohou při online vzdělávání využít?

Současná situace představuje pro školy obzvlášť velkou výzvu, neboť musí ve velmi krátkém čase nastavit stabilní, plnohodnotný a přinejmenším několik měsíců životaschopný systém online vzdělávání, a to vše už pět minut po dvanácté. Vše, co doposud probíhalo formou přímého kontaktu od samotného vyučování přes ústní zkoušky a psaní testů po praktické ukázky, se nyní bude muset transformovat do digitální podoby, o veškerých procesech, které za realizací výuky stojí, ani nemluvě. A ředitelé jsou nyní postavení před zásadní otázku, jak tuto transformaci zajistit. Škola navíc není „jen“ budova nebo instituce, je to především komplexní systém výuky, administrativy a řízení.

Ze života aneb vzdělávání v době koronavirové z pohledu rodiče

Domácí výuka v současných podmínkách není výzvou jen pro školy, učitele a děti, ale také pro rodiče. Z domácností se kvůli zavření škol stává místo, kde se děti učí a dospělí pracují… a učí se s dětmi. Přečtěte si komentář manažerky Deloitte, která s nadhledem popisuje radosti i strasti této neobvyklé situace.

Jedna platforma, jeden nástroj. Jednotnost je základem

Ať už se školy rozhodnou pro jakékoli nástroje či platformu, vždy by měly pozornost věnovat jedné platformě a jednomu nástroji (resp. jedné sadě nástrojů), které by měly být rozvíjeny a se kterými by měli zvládnout pracovat všichni učitelé, děti i rodiče. Tento přístup s sebou nese řadu výhod, mimo jiné jednodušší správu po technické stránce, kompletní přehled o aktuálním dění, unifikovaný, centrální přístup k datům a informacím, uživatelskou přívětivost, nutnost učit se pracovat s menším množstvím nástrojů atd. Ve výhodě jsou v tuto chvíli školy, které takový systém mají a používají jej dlouhodobě.

Nutno podotknout, že co se týká studijních materiálů, nemusí školy tvořit veškeré podklady od nuly – existuje celá řada online vzdělávacích nástrojů (mnoho z nich je k dispozici i zdarma), které už vhodný a prověřený vzdělávací obsah mají. A přesně tyto nástroje mohou školy využívat. Mezi nejznámější projekty patří například Google for Education nebo Microsoft Education.

NEPŘEHLÉDNĚTE DALŠÍ TÉMA K ONLINE VÝUCE
Pozitivní motivace a dobrý vztah učitele s žákem, to je základ současné rovnice

Školy jsou z důvodu pandemie koronaviru uzavřeny již třetí týden a pomalu se začínají adaptovat na nový typ výuky i online třídní prostředí. Zvládnout práci s digitálními nástroji je však jen jednou stranou mince – tou druhou je komunikace samotná. Přenesení školní výuky do domácího prostředí totiž klade zvýšené nároky na ředitele škol, učitele i žáky samotné, ale hlavně na jejich pracující rodiče. Jak vytvořit optimální klima, ve kterém budou studenti motivování k tomu, aby se výuky ze svých domácích lavic účastnili? Jak odbourat stres na obou stranách a umožnit vyučujícím, aby i nadále zajistili kvalitní vyučování? Chci si přečíst celý článek.

Místo seminářů pro vás máme webcasty!
Poslouchat je můžete živě nebo ze záznamu

Neustále reagujeme na aktuální situaci a přidáváme další webcasty na téma online vzdělávání či práce z domova nebo řešíme daňové i právní otázky z pohledu dopadů pandemie COVID-19 na byznys. Sledujte stránku akce.deloitte.cz, kde se můžete bezplatně registrovat a vybírat z různých témat.

Online vzdělávání COVID-19 Koronavirus

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right