Lidé  Deloitte živě 

Konference Dream Big 2018: Sny jsou to, oč tady běží, a nejen mileniálky to moc dobře vědí

Pondělí 12. listopadu – den, který se nesl ve znamení Dream Big konference Marie Claire určené pro ženy z generace mileniálů, dívky plné ambicí, nesplněných snů a touhy naplno využít svůj potenciál. A právě sem si mnoho z nich přišlo pro inspiraci od zkušenějších žen i mužů napříč různými obory, léty praxe i zkušeností. Mezi řečníky byla i řídící partnerka Deloitte – Diana Rádl Rogerová.

Co se vám vybaví, když uslyšíte jméno Petra Cross? Spojíte si ji s e-mailovou službu Gmail nebo mobilní peněženkou Google Pay? Petra je úspěšná softwarová inženýrka z Google California, která se vůbec jako první československá vývojářka podílela na významných projektech v této firmě. Divačky a několik málo diváků na konferenci zaujala tématem sebeprezentace. „Víte, že mluvit o svých úspěších se obecně vnímá jako společensky nevhodné? Myslete však na to, že jestliže sdělujete fakta, rozhodně nejde o vychloubání…“

Právě sebeprezentace a sebevědomí ale často působí jako brzda, pokud jde o ženy. Co je přitom důležité? Nepodceňovat se, ptát se, říkat si o věci…

Nepodceňujte své okolí…

Řídí český Deloitte, spolu s tím je v užším vedení Deloitte pro centrální Evropu, což dohromady dává kolem 5000 lidí z 18 zemí. Jaký je příběh Diany Rádl Rogerové?

„Když se na mě podíváte, asi hned vidíte, že nejsem typický Čech. Můj otec je Kubánec, maminka Češka. Když mi bylo dvanáct, naši se rozvedli a já se s maminkou vrátila do Československa. Neuměla jsem česky, přišla jsem do úplně jiné mentality.“ Tak začala s popisem svého životního příběhu Diana Rádl Rogerová.

Právě odlišný původ je klíčový. Po návratu ji tehdejší školství zařadilo do zvláštní třídy. „Dříve tam nebyly úplně nejchytřejší děti, což nebylo úplně milé. Bylo to pro mě velice těžké období, byla jsem dobrá na matematiku a vůbec jsem nechápala, proč mě do zvláštní třídy dali. Dnes ale vím, že to byla největší škola mého života. Každý z mých spolužáků měl svůj úžasný talent, jako má ostatně každý z nás. Jde jen o to, zda se hodí právě do firmy, ve které pracujete. I díky této zkušenosti jsem se naučila nikoho nepodceňovat.“

Jak se na tuhle zkušenost dívá s odstupem času? „Za tři měsíce jsem se i díky dětem ve třídě naučila skvěle česky. Naučila jsem se toho strašně moc – každé z těch dětí mělo neuvěřitelný talent, ale nikdo ho neviděl, protože talenty se posuzovaly pouze podle toho, jestli jste skvělý češtinář nebo matematik, ale to bylo vše.“

Závěr z toho všeho? Diana má jasno: Nepodceňujte talent jediného člověka, každý z nás má svůj talent. Otázkou je pouze to, jestli se hodí do firmy, ve které pracujete.

NEPŘEHLÉDNĚTE:
Generace Z je pro Deloitte klíčová. Jak se na ni v korporátech připravit? Přečtěte si, co o ní řekla Diana Rádl Rogerová na konferenci Future Port v Praze.

Milujte každou minutu toho, co děláte!

„Jsem nadšený ze své práce,“ řekl Marc Campman, mezinárodní odborník na online marketing, sociální média a držitel několika prestižních ocenění. Muž, který sám o sobě mluví jako o „social media playmakerovi“ je považovaný za lídra v oblasti technologií, telekomunikací a herního průmyslu.

V roce 2011 prý doslova nenáviděl svou tehdejší práci a pak uviděl video Steva Jobse se známou větou: Pokud by byl dnešek posledním dnem mého života, dělal bych to, co dělám teď? Marc zjistil, že se po 30 letech v on-linu chce začít dělit o své zkušenosti s ostatními lidmi, a tak založil vlastní firmu, která dnes působí po celém světě.

Najděte si svůj příběh… 

Ietse Bakker, podnikatel a dlouholetý supervizor soutěže Eurovision Song Contest vedl tým této světoznámé soutěže ještě před třicítkou. V roce 2016 z pozice supervizora odešel a založil několik společností. Pravidelně vystupuje na konferencích po celé Evropě.

Podle Ietse je třeba za vším, zvlášť pak za úspěchem, hledat příběh. „Já za ten svůj vděčím dívce v autobusu. Jako hodně mladý jsem totiž cestoval do jiného státu a začal jsem si povídat s dívkou, která se mi moc líbila. Ptala se mě, co bych rád dělal, a já řekl, že asi nějaký web. A proč ho ještě neděláš? zeptala se. Chtěl jsem udělat dojem, a tak jsem začal dělat web Euro Vision Contest. Společnost, která tuto soutěž pořádala, mne pak brzy oslovila a moje kariéra začala.“

 

Rada na závěr? Inspirujte se příběhy těch, kterým se povedlo převést sny do reality. Nezapomínejte, že každý má svůj talent. A dream big! Bez ohledu na věk…

 

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right