Deloitte živě 

Online inventura streamovaná mobilem? Auditoři si vědí rady i v době lockdownu

Jak ovlivnila průběh inventur koronavirová pandemie a s ní spojená opatření? Nejen o tom je další díl seriálu o zajímavých inventurách, kterých se naši auditoři účastnili. Tentokrát se s námi o své zážitky podělil Dominik Malo, Senior Audit Analyst z brněnské pobočky Deloitte, jenž se díky inventuře podíval třeba do skladu elektronických počítačových součástek, kde si to vzhledem ke své zálibě ve stolních počítačích a PC hrách opravdu užil. Audit už je zkrátka takový, zavede vás na místa, která vás překvapí, na místa, kde se dozvíte spoustu nového, ale i na místa, která vám tak trochu splní přání.

Kde inventura probíhala? V externím skladu farmaceutické firmy, která vyrábí léčiva.

Inventura probíhala vzdáleně, protože připadla na období druhé vlny koronavirové pandemie, a my jsme tam proto vůbec nemohli. A nejen my, nemohli se jí osobně účastnit ani zástupci farmaceutické firmy, jehož produkty jsme měli počítat. Inventuru tudíž prováděli pracovníci společnosti, která má na starosti správu skladu.

Na callu jsme byli dva lidi za Deloitte a tři vysoce postavení zástupci za farmaceutickou firmu. A celá inventura pak probíhala tak, že po skladu chodil vedoucí a na telefonu nám ukazoval, jak druhý skladník počítá. Takže pokud jsme si vybrali nějakou větší položku, patnáct  minut jsme se dívali, jak to skladník po kusech počítá. Vedoucí skladu byl velmi ochotný, vždycky trpělivě čekal, než se kamera zaostří na drobná písmena, abychom si mohli printscreenovat obrazovku a přepsat čísla šarží. I ta se musí u léků kontrolovat, neboť je důležité přísně sledovat například datum exspirace.

Abychom nemuseli být připojení nonstop, dohodli jsme se, že se připojíme ve dvou hodinových oknech, ráno a podruhé po obědě. Přednostně kvůli nám spočítali vzorky, které jsme si vybrali, abychom nemuseli čekat, až k nim postupně dojdou. Tím se tato inventura také lišila od většiny ostatních.

Zároveň bylo zajímavé, že to nebyla jen naše inventura, ale že i samotná firma potřebovala tento sklad zinventarizovat. Takže jsme vlastně kontrolovali jak vybrané vzorky za Deloitte, tak vzorky jejich.

Nebaví vás stereotyp? Pracujete rádi s čísly, disponujete logických myšlením, vytrvalostí, smyslem pro detail a jste týmový hráč? Pak je práce auditora jako stvořená právě pro vás! Rozjeďte svou kariéru na jsmedeloitte.cz.

Kde inventura probíhala? Ve společnosti, která poskytuje řešení v oblasti IT, od produkce spotřební elektroniky až po výrobu součástek pro komunikační a elektronická zařízení.

Protože se zajímám o počítače a vše, co s nimi souvisí, byla pro mě inventura v této firmě velmi zajímavá a opravdu jsem se na ni těšil. Firma je velkým dodavatelem různých součástek do počítačů a současně vyrábí a dodává elektroniku do počítačů a robotů.

Hned v úvodu mě zaujala přísná bezpečnostní opatření, která jsou pochopitelná, protože ve skladu mají spoustu elektronických součástek, jež jsou velmi malé, ale také velmi drahé. Například čip, jehož cena se pohybuje kolem čtvrt milionu, a přitom je tak drobný, že by si ho člověk mohl schovat třeba za ucho. Takže při příchodu i odchodu mě kontrolovali jako na letišti včetně detektoru kovu. U vchodu jsem musel bezpečnostním pracovníkům nahlásit, jakou elektroniku si nesu s sebou, což byl v mém případě počítač a mobil, a oni si zapsali jejich IMEI, tedy unikátní výrobní číslo elektronického zařízení. Inventura jako taková pak probíhala standardně, ale nekontrolovali jsme celý sklad, pouze ty nejdražší elektronické součástky (čipy, grafické karty atp.).

Klikněte na jsmedeloitte.cz, kde najdete kariérní příležitosti v auditu pro studentyabsolventy i zkušené uchazeče.

Kde inventura probíhala?  V externím skladu logistické firmy, který má ve stálém pronájmu prodejce obuvi a doplňků. 

Inventura probíhala v obrovském skladu, který měl snad šest poschodí, jež byla všechna vyhrazena této jedné firmě. Z 95 % se počítaly boty, v menší míře pak kabelky a doplňky.

V čem to bylo zajímavé? Byla to jedna z mých prvních spoluprací na mezinárodní úrovni, konkrétně s rakouským Deloitte. Za normálních okolností by inventuru dělali Rakušani, sklad totiž leží kousek od hranic a rakouský Deloitte si tohoto zákazníka audituje sám. Ale protože měla inventura probíhat na podzim, v době druhé pandemické vlny, a oni by kvůli tomu museli mít PCR testy, aby je pustili přes hranice, a po návratu by museli být 14 dní v karanténě, oslovili nás. Po celou dobu jsem byl v kontaktu s rakouskou manažerkou, jíž jsme pak na závěr předali zpracovaný report.

Na této inventuře mě také zaujal samotný sklad, konkrétně automatizace, jíž byl sklad vybaven. Funguje to tak, že když přijde objednávka, zaměstnanci přesně vědí, v jakém patře a na jaké pozici se požadovaný produkt nachází, a pracovník, který má na starosti danou sekci, krabici vyzvedne a položí ji na pás, jenž projíždí celou budovou skladu. Po něm krabice dojede do přízemí, kde je připravena k vyskladnění. Do té doby jsem se s ničím podobným nesetkal a jsem rád, že jsem tuto technologii mohl vidět na vlastní oči.

Na jaká místa může auditora zavést jeho práce? Přečtěte si o zajímavých inventurách, díky nimž se naši auditoři dostali třeba na chirurgický sál nebo počítali sypký materiál (např. železnou rudu) pomocí dronu či inseminační dávky spermatu chovných býků.

Inventura Kariéra v Deloitte Kariéra v auditu

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right