Deloitte živě 

10 článků z Deloitte, které si můžete přečíst, ještě než skončí rok 2020

Blog dReport sfoukl již třetí svíčku na dortu a letos vám, našim čtenářům, nadělil přesně 301 článků. Tím posledním je právě tento – tradiční výběr deseti článků z Deloitte, které stojí za přečtení, ještě než skončí rok 2020. S texty, které přinášejí aktuality a komentáře z oblasti daní, účetnictví, práva i technologií a pomáhají vám ve vašem byznysu, můžete počítat i příští rok. Děkujeme vám, že nás čtete stále více a více. Tak „na čtenou“ i v roce 2021.

1. Náš byznys je primárně o efektivitě a udržitelnosti, říká Michal Menšík z DoDo, CEO nejúspěšnější české firmy v žebříčku Fast 50

„Co stojí za naším růstem? Jsou to dvě věci – podívali jsme se na logistický trh malinko jinak, než jak se na něj koukali jiní, a podařilo se nám přesvědčit trh a naše zákazníky, že logistika je pro ně velmi důležitá a že je lepší, když ji nechají na profesionálech, kteří jsou schopni ji dělat dlouhodobě, udržitelně a pro ně ekonomicky výhodně,“ připomíná Michal Menšík. A také se pustili do vývoje vlastních řešení – mají třeba robodispečera. Přečtěte si, v čem byl pro DoDo letošní rok mimořádný >

2. HR po koronaviru: změny na pracovním trhu, online nábory i rady, jak napsat životopis

Před vypuknutím koronavirové pandemie jste možná ani netušili, co všechno lze řešit na dálku přes internet: školní výuku, pracovní schůzky nebo třeba lékařské konzultace. Do online světa se naplno přenesly také pohovory, školení i nástupy nových zaměstnanců, kteří místo fyzické přítomnosti v kanceláři začínali pracovat na home office. Jak se připravit na online pohovor? A jak správně napsat životopis, když jste se nedobrovolně ocitli na nové kariérní křižovatce? Přečtěte si pár tipů od personalistů Deloitte >

3. Brexit pohledem daně z příjmu právnických osob

Evropská unie se s Velkou Británií stále neshodly na podmínkách obchodní dohody a tzv. tvrdý brexit, tedy odchod Spojeného království z EU bez dojednaných pravidel o vzájemných vztazích, nabývá reálných kontur. Prvním aspektem je (ne)aplikace různých osvobození na příjmy vyplácené z ČR do Velké Británie. Spojené království již nebude členem EU, tím pádem nebudou naplněny zákonné podmínky pro osvobození např. dividend anebo prodeje podílu v české společnosti. Co dalšího se změní? >

4. Elektronické podepisování dokumentů: Fenomén v době digitalizace, nezbytnost v době krize

Česká legislativa zná a umožňuje společnostem a jejich klientům využívat hned několik plnohodnotných způsobů online komunikace, a to včetně podepisování smluv na dálku. Přestože se nejedná o žádnou regulatorní novinku, najdou se i v dnešní době společnosti, u kterých tato elektronizace ještě neproběhla. V době koronavirové krize však už není interakce bez fyzické přítomnosti pouhým zajímavým bonusem, ale přímo nezbytností. Jak nepřerušit komunikaci se zákazníky? >

5. Jak úspěšně vést virtuální tým na home office?

Práce z domova – dříve příjemný benefit, posledních pár měsíců nutnost a vlastně spíše povinnost než výhoda. Z domova ale kromě práce zajišťujeme chod domácnosti, učíme děti, staráme se o ostatní členy, řídíme tým, motivujeme zaměstnance, online je školíme. Mezi jednotlivými činnostmi přepínáme a na konci dne často zjistíme, že je toho na nás možná až příliš. Jak se posledních pár měsíců proměnila role leaderů? Jak motivovat na dálku? Pár tipů najdete v článku >

6. České banky a digitalizace: Co nás v následujících letech čeká na poli online služeb?

Věděli jste, že až 60 % poskytovatelů finančních služeb muselo zkrátit otevírací dobu svých poboček, případně je úplně zavřít? Jak se české a zahraniční banky potýkají s výzvami ohledně digitalizace svých služeb, jsme zjišťovali v rámci Deloitte studie Digital Banking Maturity 2020. Právě digitalizace bankovního sektoru je klíčová – je zdrojem nejen konkurenční výhody, ale v době koronavirové krize i předpokladem samotného fungování a existence finančních institucí. Jak banky reagují na digitální (r)evoluci? >

7. Záchrana textilky VEBA: Nahlédněte pod pokličku procesu zvaného restrukturalizace

Do restrukturalizačního procesu na záchranu broumovské textilky VEBA vstoupil Deloitte v roce 2016. V té době se nad tradiční výrobou žakársky tkaných bavlněných tkanin i značkou samotnou stahovala mračna. Výroba se kvůli ekonomickému poklesu a dalším rizikovým faktorům na klíčových trzích v Africe dostala do hospodářských potíží. Firma vykázala ztrátu ve výši 57 milionů korun a rekordní bankovní dluh 740 milionů korun! Přečtěte si, jak Deloitte zachraňoval textilku se 160letou historií >

8. Udržitelná transformace nabírá na síle: Jaké změny s sebou přinese ekologizace hospodářství?

Není asi potřeba zdůrazňovat, v jak výjimečné době žijeme. Společnost se mění v závratném tempu a dokáže se pandemickým podmínkám přizpůsobovat s nevídanou flexibilitou. Nově získané schopnosti rychlých a komplexních změn jsou pro nás příležitostí rozpohybovat řadu společenských témat tam, kde nám k tomu dříve bránilo pohodlí. A ekologizace hospodářství je jedním z nich. Jak položit základy ekologičtější prosperity, udržitelnější jistoty a pohodlí? Jak aktuální situaci využít jako příležitost? >

9. Od knihtisku po umělou inteligenci aneb duševní vlastnictví v průběhu věků

Ačkoliv lidé tvoří odnepaměti, práva se začala systematicky přiznávat tvůrcům vlastně teprve nedávno. Ani staří Římané se svým propracovaným právním systémem neznali autorské nebo patentové právo. Ve středověku panovníci někdy udělovali monopoly na vynálezy a cechy měly své vlastní značky, ale skutečný rozvoj práva duševního vlastnictví přišel až s vynálezy, které umožnily šíření děl ve velkém. Nahlédněte pod pokličku duševního vlastnictví >

10. Framework: Jak efektivně řídit online session

Řídit kolaborativní workshop v zasedačce je v podstatě jednoduché. Účastníci na sebe vidí, všichni jsou společně na jednom místě a celou dobu mají maximální přehled o tom, co se v místnosti zrovna děje. Společná pozornost se upírá směrem k řešení. Tak tomu alespoň bývalo, než přišel koronavirus, zasedačky se musely pro větší skupiny zavřít a my se začali potkávat online. Jak lze kolaborativní online session organizovat stejně efektivně, jako byste byli ve skutečné kanceláři? Zjistěte, jak na to >

Nadcházející akce

Semináře, webcasty, pracovní snídaně a další akce pořádané společností Deloitte.

    Zobrazit vícearrow-right